______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Kicsi, főként műanyag és nem túl erős a Toyota újdonsága, de így is van piaca!

hirdetés

Furcsa kis apró járgányt leplezett le a Toyota így 2020 év végén, de be kell látni, hogy Japánban az ilyen járgányoknak is van piaca. Az elektromos autózás és a kei car-ok világa keveredik az új C+pod modellben.

 

Azért valljuk be, nálunk elég furcsán tekintenek az emberek egy olyan négykerekűre, aminek a méretei egy jól használható kutyaház dimenzióival vetekszenek, a teljesítménye pedig leginkább az 1930-as éveket idézi meg. Pedig a kei car-nak is megvan a létjogosultsága olyan helyzetekben, amikor az ember csak városon belül szándékozik mozogni többnyire maximum másodmagával.

Japánban nagyon jól érzik ezt és az emberek veszik is rendesen az adókedvezményekkel támogatott kategóriát, mely most már villanyos irányba is elmozdult a trendeket követendő módon. Pontosan ezt a jelenséget lovagolja meg a Toyota újdonsága is, mely C+pod néven lesz megvásárolható a helyi piacon és minden tekintetben egy városi környezetben használható, nem nagy helyet elfoglaló járgány lesz.

hirdetés

A meghajtásról egy 12,5 lóerős elektromos motor gondoskodik mely a 9 kWh-s akkumulátor csomagból nyeri a 150 kilométerre elegendő energiát. Természetesen ezek nem ilyan impozáns adatok, ezért a gyáriak ahol csak lehet súlyt igyekeztek spórolni a megalkotásakor, például a karosszéria elemek is műanyagból lettek megformálva.

A kis furcsaság ezzel a hajtással maximum 60 kilométeres óránkénti tempót képes elérni, ami a városi araszolásban bőven elegendő, a kicsi és könnyű karosszéria miatt pedig nem is kívánja az ember szervezete az ennél komolyabb száguldozást.

hirdetés

Természetesen az elektromos hajtás egy picit drágább kategóriába tolja fel a C+pod modellt, mint amit a kei car-ok esetében megszokhattuk, de az érte elkért 1,7 millió Yen, azaz nagyjából 4,6 millió forint így is a megfizethető közlekedési kategóriát képezi. Csak fel kell ismerni az igényeket, azaz nem mindig az a jó, ha egy gigantikus és nehéz karosszériát cipelünk magunkkal, amikor úgyis csak a munkahely és a lakás között ingázunk naponta városon belül.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button