Kicsi a bors, avagy bemutatkozott a Hyundai legkisebb sportos modellje, az i20 N
Tovább bővült a Hyundai sportos palettája, miután az i20 modell is megkapta a saját N-es átiratát. Az éppen 200 lóerő feletti teljesítmény és az 1190 kilós önsúly garantálja, hogy egy újabb hot hatch kategóriás járművel gazdagodott a koreaiak kínálata.
Hivatalosan is bemutatkozott a Hyundai legújabb sportmodellje, mely a parányi i20 modell N-es változata, egyben pedig a Ford Fiesta ST legkomolyabb kihívója. Az ihletet a WRC variáns adta a gyáriaknak, amikor nekiláttak az i20 N megalkotásának.
Először is a legfontosabb részlet, hogy a kis i20 motorterébe egy 1,6 literes turbós egység került, amit már ismerhetünk a Hyundai más modelljeiből is, ám az újdonság kedvéért a turbófeltöltőt és az intercoolert is alaposan átdolgozták a mesterek. A motor teljesítménye így 201 lóerő, amit 5500 és 6000 közötti fordulatszámon képes leadni, de a 275 Nm-es nyomaték már 1750 és 4500-as fordulatszám között kiteljesedik a hangolásnak és a folyamatosan változó szelepvezérlésnek köszönhetően.
Ezzel, na meg a mindösszesen 1190 kilogrammos önsúllyal a kis Hyundai 6,7 másodperc alatt képes felkapaszkodni 100 kilométeres óránkénti sebességre, a száguldásnak pedig a 230-as tempónál életbe lépő szabályozás vet véget. Váltó szempontjából jelenleg csak a hatsebességes manuális az egyetlen alternatíva.
Természetesen nem csak a hajtásában különbözik mezei társaitól az i20 N, hanem az olyan apróságok teszik még finomabbá az összképet, mint például a további 12 ponton megerősített karosszéria és az opciós extraként jelentkező LSD Differenciálmű, ami nagy segítség abban, hogy a kizárólagosan hajtott első tengely ne éljen külön életet a kanyarokban kigyorsításkor sem.
Természetesen a keményebbre hangolt és megerősített futómű sem maradhat ki a buliból akárcsak az N-es sportfékrendszer, amikkel nem csak stabilabb marad a pályanapokon a kis méregzsák, hanem képes gyorsan is megállni, ha éppen a helyzet azt megkívánja.
A Hyundai esetében már megszokhattuk, hogy nem viszik túlzásba a sportmodellek külső vadítását. Ez így maradt jelen esetben is, azaz kisméretű hátsó szárnnyal, feltűnő dizájnnal rendelkező 18-as felni szettel, némileg módosított lökhárítóval és természetesen a kihagyhatatlan vörös alsó díszcsíkkal kell számolnia a vásárlóknak.