Autós Hírek

Befutott hivatalosan is az elektromos G osztály

Már egy ideje számítani lehetett az érkezésére, most hivatalosan is bemutatták a Mercedes G osztály teljesen elektromos változatát.

 

A Mercedes már tavaly elkezdte elültetni a köztudatba, hogy készül a G osztály teljesen elektromos változata. Akkor még EQG néven hivatkoztak rá, most viszont hivatalosan is megérkezett az autó, mellyel elkezdték a gyáriak az eddig megszokott elektromos paletta megnevezés megváltoztatását. Az EQ most már csak utótag a palettában, azaz a mostani újdonság is már G580 EQ néven kerül a szalonokba.

Hiába lett elektromos, dizájn tekintetében jellegzetes maradt a G osztály. Persze, a hagyományos hűtőrács helyett LED-es világítással kiemelt fényes fekete betétet találhatunk, illetve a fényszórók környezetét is megváltoztatták, hogy harmonizáljon minden részlet a lefalazott orrésszel, de összképet tekintve megmaradt a már ismert kocka megjelenés. Érdekes részlet, hogy a hátsó ajtóra függesztett pótkerék helyett kérhetünk egy dobozt is, melyben a töltőkábeleket lehet tárolni.

A belső térben a ráncfelvarrás utáni G osztály ergonómia fogadja az embert, az EQ mivoltra pedig az infotainment rendszer plusz menüpontjai mellett a kék díszítések és ülésvarrások utalhatnak.

Ami azonban a legfontosabb tényező jelen esetben, az a hajtáslánc. Egy négymotoros rendszerről beszélhetünk, melynek összteljesítménye 588 lóerő 1160 Nm nyomaték mellett. Ezzel egészen elképesztő gyorsulásra képes a méretes járgány, azaz 4,7 másodperc alatt éri el a 100 kilométeres óránkénti sebességet. Persze, ennél a járgánynál nem ez a lényeg, tudja ezt jól a Mercedes is.

Hangoztatják ugyanis, hogy a fejlesztésnél a prioritás továbbra is a terepjáró-képesség megtartása volt. Ennek érdekében igyekeztek a négymotoros rendszerben rejlő lehetőségeket is kihasználni, azaz a kocsi képes egy helyben megfordulni, illetve bekerült egy mászó üzemmód is a repertoárba, mely sétatempóban ugyan, de képes a lehetetlennek tűnő akadályok leküzdésére.

Természetesen mind a négy elektromos motor külön vezérléssel rendelkezik, így az elektromos G osztálynak nincs szüksége differenciálműre, minden egyes kerék külön-külön azért dolgozik, hogy minden helyzetben megfelelő legyen a tapadás, ami elengedhetetlen, ha tényleg terepezésre adja az ember a fejét.

A 116 kWh teljesítményű akkumulátor az EQS szedánból lett átültetve, ám a G osztály esetében még extra alsó védelmet is kapott. Érthető, hiszen kellemetlen lenne, ha egy nagyobb szikla vagy más akadály kiiktatná az elektromos rendszert, esetleg le is égetni a méregdrága terepjárónkat.

Hatótáv? A gyáriak 470 kilométert adnak meg WLTP szabvány szerint, de ezt érdemes fenntartásokkal kezelni. Egy 3 tonnás gépről van szó, mely terepre tévedve alaposan meg fogja dolgoztatni az elektromos motorokat.

Az Edition One kivitel már rendelhető is, 192 ezer eurós, avagy nagyjából 74 millió forintos áron.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button