Jaguar-Land Rover: most már nem tudjuk elkerülni a bírságot
A Jaguar-Land Rover csoport maga jelentette be, hogy bizony az év közben adódó nehézségek miatt nem fogják tudni teljesíteni az EU emissziós szabályait. 95 millió eurós bírságra számítanak jelen pillanatban.
Bár mostanság az európai piacon nem igazán lebeg más a gyártók szeme elött, mint a CO2 paletta átlag leszorítása, vannak bizony olyan résztvevők is, akiknek ez nem fog sikerülni maradéktalanul. Ilyenkor sajnos le kell nyelni az ezzel járó igencsak nagy összegű bírságokat, amivel most a Jaguar-Land Rover is tisztában van.
Bizony, a cégcsoport vezetősége most már nem is titkolja, hogy esélyük sincs megfelelni az EU által kitűzött maximum 95g/km CO2 paletta átlagnak, mivel az év közben adódó nehézségek miatt a sors (és a járvány) alapvető módon írta át az év eleji terveket.
Na de mit nézett be ennyire a JLR? Az egyik, amiről nem igazán tehetnek az a pandémia okozta helyzet, mely számtalan fejlesztést akasztott meg hosszú időre év elején. Ha ez nem lett volna elég, akkor még becsúszott egy igencsak komoly baki is, azaz a Land Rover palettájára érkező Discovery Sport és Evoque hibridek nem tudták teljesíteni a hivatalos méréseken a gyáriak által megadott fogyasztási és emisszós értékeket, ami miatt be kellett szüntetni a modellek értékesítését, míg meg nem történik a környezetvédelmi átsorolásuk.
Ebben csak az a baj, hogy ezen autóknak kellett volna leszorítaniuk a paletta átlagot, ám mivel hivatalosan leállt az értékesítésük, ennek természetesen nem tudtak eleget tenni. A JLR CO2 kibocsátási átlaga tehát megmaradt valamivel 95 g/km fölött, ami miatt most már elkerülhetetlen a büntetés.
“Nem örülünk annak, hogy nem sikerül megfelelni a feltételeknek, de ez nem csak rajtunk múlt”- mondta Adrian Mardell, a Jaguar-Land Rover pénzügyi igazgatója, majd hozzá tette, hogy már el is kezdte a cégcsoport elkülöníteni azt az összeget, mely kelleni fog a bírságok megfizetésére. Mennyit? Az előzetes számítások szerint minimum 95 millió eurót, azaz átszámolva csaknem 34 milliárd forintot. Mondani sem kell, ez úgy kellett a még mindig az év eleji pandémiás helyzetben vergődő gyártónak, mint szalonból kitolt autónak a kiadós jégeső…
(forrás: Autonews Europe)