Autós Hírek

Itt a Honda CR-V hatodik generációja

Sima és konnektoros hibridként is bemutatkozott a Honda CR-V hatodik generációja, mely minden tekintetben többet nyújt az elődjeinél. Európában ezzel együtt először mutatkozott be a Honda SENSING 360 rendszer is.

 

A Honda még 1995-ben mutatta be az első CR-V generációt, mely az elmúlt évtizedekben a márka egyik legfontosabb modelljévé nőtte ki magát. Érthető, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a generációváltásokra, azaz ebben az esetben nincs megúszós újítás, többet kell adni a vásárlóknak. Na de sikerült ezt meglépni? Egyenesen Portugáliáig repültünk, hogy kiderüljön.

A késő esti érkezés után hamar a bemutató helyszínére értünk, ahol első körben az újdonság megjelenésével ismerkedhettünk meg. Természetesen ez a téma teljesen szubjektív, de azt elmondhatjuk, hogy látványos arculatváltás történt a CR-V esetében is. Az első fényszórók vékonyabbak lettek, a hűtőrács viszont méretes nyílásokkal és vastag mintázattal határozza meg az összképet. Hátul megmaradt a jellegzetes felfelé futó fényforrás, viszont a króm kikerült a képből, ami elegánsabb hatást kölcsönöz az autónak.

Közelebbről már csak másnap vizsgálhattuk meg az új generációt, amikor is a tesztvezetések előtt alaposan szemügyre vehettük a belteret is. A helykínálat kellemesen bőséges, ami leginkább a hátsó ülések esetén érhetők tetten. Nem csak azért, mert most már komoly mértékben dönthetők hátrafelé a támlák, hanem azért is, mert a kategória legnagyobb lábterével találkozhatunk, azaz igazi terpeszkedős-kényelmes pozícióban is le lehet tudni az utazást.

A műszefal-dizájn modern hatású, de tökéletesen átlátható. A fizikai gombok jelenléte boldogsággal tölti el a régivágású autósokat, illetve nem mehetünk el szó nélkül az összes légbeömlőt magába foglaló rácsról, ami a hagyományos díszbetéteket hivatott kiváltani valami érdekesebb megoldással. A két ülés közötti blokk tartalmazza a váltóegységet, a vezeték nélküli telefontöltési lehetőséget (mely mellett töltés nélkül ugyan, de még egy telefon kényelmesen elfér), a két pohártartót és a mély és kényelmesen használható, könyöklőbe rejtett tárolórekeszt.

A műszeregység digitális, az infotainment kijelző pedig a műszerfal felső részén lett elhelyezve, hogy ne kelljen vezetés közben lefelé tekingetnie a sofőrnek. Mindezek mellett amúgy is mindent megtett a Honda, hogy a vezető tekintete ne kalandozzon el az útról, azaz a Head-Up Display bőséges információt nyújt, megjeleníti a navigációt, kiírja a legfontosabb adatokat és még a táblákat is kirajzolja, hogy folyamatosan képben legyünk.

A digitális műszeregység is közöl fontos információkat, például a tempomat aktiválásával megjelenik előttünk a sávban haladó autónk (még a féklámpákat is valós időben villantja fel a grafika) és a teljes környezete. Látja az autó, hogy éppen kamion, kerékpár vagy személyautó tartózkodik a 20-30 méteres környezetünkben és ahhoz illően rajzolja ki a képet az átláthatóság érdekében. Ez a körben elhelyezett kamerákkal és milliméter-hullámos radarral dolgozó Honda SENSING 360 aktív vezetést segítő rendszer része, mely Európában először mutatkozik most be és természetesen akadályt észlelve magától képes fékezni, illetve a keresztirányú forgalmat figyelve hangjelzéssel és kameraképpel figyelmeztetni a veszélyre. Ezzel a gyáriak újabb lépést tettek azon célkitűzésük felé, hogy a jövőben a Honda járművek képesek legyenek minden halálos balesetet elkerülni.

Hajtásláncok tekintetében két alternatívát kínál a Honda, egy hibrid és egy konnektoros hibrid megoldást. Mind a kettő a kétliteres Atkinson-ciklusú benzines erőforráson alapul, melyet alaposan átterveztek, hogy a lehető legtöbbet nyújtsa. Ez a beavatkozás nem csak a zaj- és a rezgésszigetelés átdolgozásában nyilvánul meg, hanem például ott van az új nagy nyomású, több fázisú, közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszer is, mely a takarékosságot hivatott szolgálni, illetve a nagyobb kipufogócsatorna-felület és a megnövelt főtengely-merevség a nagyobb teljesítmény érdekében lett megalkotva.

A hagyományos hibrid rendszer esetében ez a motor két, nagy teljesítményű, ám csökkentett tömegű elektromos motorral van kiegészítve. A CR-V e:HEV maximális nyomatékát ezzel 335 Nm-re növelték, de az eddigi 184 lóerős rendszerteljesítmény maradt a régi. A maximális fordulatszám és a végsebesség viszont megnőtt, azaz most már az autóval akár 194 kilométeres óránkénti sebességet is el lehet érni. Fontos, hogy a kisebb súly elérése érdekében a Teljesítményszabályozó Egység méretét is lecsökkentették.

Alapvetően más a helyzet a konnektoros-hibrid e:PHEV esetében, ahol már kimondottan tartós elektromos hatótávról is beszélhetünk. A 17,7 kWh kapacitású akkumulátor ugyanis akár 81 kilométernyi elektromos autózást is megenged, akár lendületesen, nagyobb tempóval használva is. Kipróbáltuk, autópályán, hegyi kanyargós szakaszon és városban is és tényleg elautóztuk ezt a távot vele úgy, hogy egyszer sem röffent be a benzines egység.

Természetesen többféle üzemmód létezik arra, hogy az akkumulátort mennyire használja ki az autó. Alapvető a full elektromos mód, amikor szinte az utolsó kilowattig használja a rendszer az akksit, de van lehetőség a meglévő töltöttség megtartására, sőt akár a menet közbeni töltésre is, amivel nagyjából 100 kilométernyi autózással teljesen visszatölthető az elhasznált elektromosság. Mindezek mellett rábízhatjuk az energia-menedzselést teljesen az autóra is, ami a navigáció figyelembevételével képes előre megtervezni, hogy hol milyen üzemre lesz szükségünk. Országúton például tölt, majd lakott területre érve elektromosra vált magától.

Magáról a vezethetőségről annyit, hogy a CR-V tökéletesen alkalmazkodik bármilyen vezetési stílushoz, ami csak adódhat. Nyugodt tempóban már-már megnyugtató a csendesség, a rugózás nem túl lágy, de nem is üti szét az embert az úthibákon. Dinamikusabb közlekedésnél szépen befekszik a kanyarokba, hibrid üzemmódban megjön a motorhang, de nem zavaróan üvöltő módon, hanem már-már csak jelezve, hogy kapott feladatot a benzines erőforrás is. A kormányzásra élénken reagál az autó, aminek a mozgása könnyen kiszámítható és a magas építés ellenére abszolút nem feltűnőek a kasztni-megdőlések.

Mindent összevetve a Honda egyértelműen előre lépett az új CR-V generációval. Növekedett a komfortérzet, a hajtásláncok működnek, a variálhatóság pedig példaértékű. A hazai kereskedésekben már elkezdték felvenni a megrendeléseket. A sima hibrid verzió 19,6 millió forintos induló árazással rendelkezik, míg a konnektoros megoldásért 24,2 millió forintot kell kifizetni.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button