Autós Hírek

Ismét van nyitott tetős Bugatti

Hivatalosan is megmutatta a Bugatti a W16 Mistral modellt. Ezzel 12 évnyi kihagyás után ismét van nyitott tetős modell a gyártó palettáján.

 

A Bugatti a Chiron 2016-os bemutatása óta nem igazán beszélt nyitott tetős változatról, pedig az elődmodell esetében létezett ilyen kivitel is. Ez volt a 2012-ben piacra dobott Veyron Grand Sport Vitesse, mely amolyan búcsúszériája volt a modellcsaládnak.

Most viszont megtört a jég a Chiron esetében is, azaz elkészült a W16 Mistral, mely természetesen többet képvisel egy egyszerű tető eltávolításnál. A gyáriak például teljesen áttervezték a szénszálas önhordó karosszériát, hogy az illeszkedjen a megújult kerekded dizájnhoz és minden szempontból biztonságos maradjon.

Emellett a mérnökök új, ultra-magas teljesítményű kompozit anyagokat használtak a felépítéshez, hogy minimalizálják a súlyt és növeljék a karosszéria merevségét. Érdekesség, hogy például az ajtókat úgy tervezték meg, hogy azok képesek legyenek elnyelni az oldalirányú ütközéskor keletkező energiák jókora részét, a háttámlák mögötti légbeömlők pedig nem csak a motor levegő-ellátását szolgálják, hanem borulás esetén képesek megtartani a kocsi teljes súlyát is.

“A Chiron esetében sosem terveztük, hogy roadster lesz belőle. Ezért is kellett mindent az alapoktól kezdeni, amikor megszületett a W16 Mistral gondolata. Egy alap Chiron tető nélkül lehet, hogy vonzó lenne a vásárlóknak, de nem felelne meg a Bugatti által felállított magas minőségi színvonalnak. Bármilyen szupersportkocsiról van szó, egy Bugattinak minden szempontból páratlannak kell lennie az autóiparban”- mondta el Emilio Scervo, a Bugatti vezető technológiai igazgatója.

A W16 Mistral tehát nem csak egy nyitott Chiron, hanem a modellcsalád csúcsa, egyben az utolsó utcai Bugatti, mely a jellegzetes 8 literes W16-os motort használja. Csupán 99 darabot gyártanak le belőle és valószínűleg már most mindegyik példánynak megvan a gazdája.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button