Autós Hírek

Így frissült fel a Bentley Bentayga

A Bentley a négy évvel ezelőtti piacra dobása óta először nyúlt a Bentayga luxus SUV modelljéhez. Szemmel látható változások történtek, azaz megjelenésében közelebb került a paletta többi tagjához a sokakat megosztó behemót.

 

A Bentley 2016-ban, azaz pontosan négy éve mutatta be azt az autót, melytől az eladások fellendülését remélte. A számítások be is jöttek, a Bentayga ugyanis megosztó megjelenése és jellege ellenére az árkategóriájában (nem lenne szerencsés Nissan vagy akár Mercedes szinten mérni a példányszámokat) abszolút sikeres lett, csak a tavalyi év folyamán 11 ezer darabot sikerült értékesíteni belőle.

A Bentley tehát jókor lépett be az SUV-k piacára (mondjuk a Porsche sikerei után nem volt sok kérdés, hogy életképes-e az ötlet), viszont azt nagyon jól tudják ők is, hogy nem szabad sokáig ülni a sikereken és tétlenül várni, hogy az újdonság ereje “leülepedjen”.

Ezért is nyúltak a kocsihoz négy év után először egy erőteljes ráncfelvarrás erejéig, mely javarészt a sokak által bírált külső átformálására koncentrált. A gyári képeken nagyon szépen látható, hogy megváltozott például az első fényszórók rajzolata, illetve a hűtőrács is nagyobb, hangsúlyosabb lett. Ezek az újítások azonban eltörpülnek a járgány hátulján történt változtatások mellett.

Az új Bentayga mögött haladva ugyanis nem lesz nehéz megmondani, hogy az új, vagy a régi változattal van dolgunk, ami főleg a hátsó lámpák formájának köszönhető. A ráncfelvarrás előtti időkben gigantikus négyszögletes fényforrásokkal találkozhattunk, most pedig már a Continental GT vagy a Flying Spur esetében is alkalmazott kecsesebb, ovális lámpák díszelegnek a méretes Bentley hátulján. Természetesen a lökhárító is megváltozott, illetve az osztott kipufogó végződésekkel is az új hátsó lámpákat mintázták meg a gyáriak.

A belső térben is szembetűnő változás az új kormánykerék, illetve az infotainment rendszer nagyobb méretű és komolyabb felbontású kijelzője. Mások lettek a képernyő feletti légbeömlő nyílások, illetve az ajtópanelek is teljesen új dizájnt kaptak. Fontos még, hogy az üléseket is lecserélték a gyáriak olyan megoldásra, ami kényelemben és biztonságban többet nyújt az eddiginél, de közben a hátul ülőknek érezhetően nagyobb lábteret tudtak kialakítani általa.

A motorpaletta nem változott, azaz továbbra is megtalálható a kínálatban a négyliteres duplaturbós V8-as egység, a legdrágább kivitelek pedig hatliteres W12-es motorral érkeznek meg a megrendelőkhöz. A hibridezésre vágyók továbbra is a 3 literes V6-os benzinesre támaszkodó hajtásláncban találhatják meg a számításaikat.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button