Autós Hírek

Hot hatch a mindennapokra? Kérdezz-Felelek Extra

Egy kedves olvasónk szeretne egy izgalmasabb autót, ezért elkezdte nézegetni a hot hatch kategóriát is. Fontos viszont, hogy mindennapi használatban lenne a járgány, ezért szempont a megbízhatóság és a praktikum is. Mik a lehetőségek?

 

Van, akinek az autó csak arra kell, hogy eljusson megbízhatóan A-ból B-be, míg más inkább az izgalmakat és a vezetési élményt keresi. Gyula ennek a keverékét szeretné összehozni, ezért elkezdett szemezgetni a hot hatch kategória szereplőivel.

“Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne,hogy szeretnék napi használatra kicsit izgalmasabb autót. Amiben gondolkozom az Hyundai i20 N, Ford Fiesta St, Volkswagen Polo Gti, Esetleg Focus St, Vagy Puma St. Az lenne a kérdésem ezek közül melyik lenne a legjobb választás? Mivel nektek csak több infó,esetleg tapasztalatotok van,ezzel kapcsolatban. Előre is köszi.”

Egy olyan esettel állunk tehát szemben, ahol konkrét kiszemeltek vannak, megjelölt keret viszont nincs, így feltételezzük, hogy új, esetleg 1-2 éves autókról beszélünk. Ennek fényében Peti inkább a vezetési élményre és a technikai tudásra próbált fókuszálni a válaszával.

Szia Gyula!

Az általad említett autók egytől-egyig a mai autógyártás utolsó mohikánjai közé tartoznak. Ha élvezetessé akarod tenni a hétköznapi közlekedést, a hot-hatch az egyik legjobb választás szerintem is.

Hyundai i20 N? Ha csak a szívemre hallgatok, kérdés nélkül ezt ajánlanám neked. Igazi “hülyegyerek-autó” felnőtteknek. Kompakt, mai viszonylatban könnyű, sportos hangolású kisautó, ami szinte versenyautó érzetet ad. Erős, könnyen vezethető, tényleg azt csinálja, amit kérsz tőle. Szerintem – szintén a mai autók közt – ez néz ki a legjobban is. Negatívumként azt tudnám felhozni, hogy azért minden napi közlekedésre lehet kicsit túl figyelemfelkeltő, no meg a sportos futómű nem biztos, hogy kényelmes lenne. Sajnos ha jól tudom, újonnan már nem gyártják, csak készletről, vagy kevés kilométerrel használtan tudsz ilyet venni. Mellette szól még a Hyundai megbízhatósága és az 5 év garancia.

A Fiesta ST és a Polo GTI szintén hasonló méretűek. Talán nem annyira kihegyezett, agresszív autók, mint az i20 N, de a Fiestának már a hétköznapi modelljei is híresek a jó vezethetőségükről. A Polo egy fokkal elegánsabb, a beltere minőségibb érzetet ad. Vezetni mindkettőt jó, viszont sajnos a Polo nem kapható manuális váltóval, a 7-sebességes DSG pedig
olykor kicsit lassan reagál.. Viszont pályán természetesen gyorsabb, mint egy manuális lenne.

A Ford Focus ST egy kiváló választás lehet, ha nagyobb, praktikusabb és felszereltebb autót keresel. Pozitívum, hogy ez 4-hengeres, amiből azért megnyugtatóbban hangzik a 280 lovas teljesítmény. Ennek tágasabb a beltere, kifejezetten jó az infotainment és kapható ötajtósként vagy kombiban is akár. Ebből van manuális és automata opció is.

A Puma ST egy crossover, de ezt te is tudod. Kicsit más kávéház, mint a többiek, de azért ebben is van logika. A Puma kifejezetten jól és élvezhetően vezethető a saját kategóriájához viszonyítva. Tele van praktikus megoldásokkal, kifejezetten kényelmes (a felsoroltak közül a leginkább) és az infotainment ebben is sziporkázik. Ugyan csak 3-hengeres, de az EcoBoost karakterisztikája miatt elég “robbanékony”, hirtelen jön meg benne az erő, ami lehet pozitívum vagy negatívum is, attól függ, hogy csak jól akarod érezni magad, vagy számodra minden ingázás egy időmérő.. Megbízhatóságról nehéz beszélni új, illetve pár éves autóknál, de úgy tudom a Puma ST kifejezetten megbízható, strapabíró technika.

Összességében mindegyik autó jó amit írtál, azt ajánlom menj el teszt vezetni amennyit csak tudsz. Az i20 N és a Fiesta ST talán a legkompromisszumosabb autók, míg a Polo GTI egy prémiumabb érzetet nyújt, kevesebb sportossággal. A Focus ST kicsit nagyobb méretű és praktikusabb, míg a Puma ST egy sportos crossover ami kényelmes és szintén praktikus.

ui.: Én a Hyundait venném szemrebbenés nélkül. 🙂

Üdv,

Bessenyey Peti

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button