Hivatalosan is itt van az első újgenerációs “ti” BMW
Már korábban beszámoltunk arról, hogy visszatérhet a “ti” megjelölés a BMW palettájába, most viszont ténylegesen megtörtént a dolog. Itt van hivatalosan is a 128ti.
A BMW egykor megszokott típusmegjelölése csaknem teljesen feledésbe merült már, most viszont ténylegesen újra életre kelt a Turismo Internazionale rövidítése a bajor palettán. Első körben az 1-es széria bővült ki egy sportosabb, de azért még nem teljesen M-es taggal.
Nem M-es, de rendkívül közel áll ahhoz a 128ti, hiszen a fékrendszer, az 1 centis ültetést és egyedi hangolást tartalmazó futómű is az M Sport kínálatból érkezett, illetve a karosszéria merevítés és a gátló is az M135i sajátja. A meghajtásról a gyártó 2 literes turbós négyhengeres egysége gondoskodik 261 lóerős teljesítménnyel 400 Nm nyomaték mellett.
Ennek, na meg az M135i-nél 80 kilogrammal könnyebb összsúlynak köszönhetően egészen figyelemreméltó 5,1 másodperces 100-as sprintet tud felmutatni az autó, ami főként annak tekintetében szép eredmény, hogy az M-es változattal ellentétben a 128ti esetében csak az első tengely hajtott.
Külső tekintetében a vörös díszítő elemek, az új 18-as könnyűfém felnik és az egyedi lökhárítók jellemzik az újdonságot, míg belül a hangsúlyos vörös varrások és a könyöklőbe hímzett “ti” felirat teszi egyértelművé, hogy az átlagnál komolyabb sportosságra számíthatunk a kis bajortól.
Magyar árazás egyelőre nincs, de Németországban már sikerült árcédulát ragasztani az autóra. Ott 41 500 eurót kérnek el érte a gyáriak, ami jelenlegi árfolyamon nagyjából 14,5 millió forintnak felel meg. Ennél várhatóan nálunk sem lehet majd drágább a “ti” variáns, hiszen 15,5 millió forintért már az erősebb és jobban felszerelt M135i xDrive szerepel a kínálatban.