Hivatalosan is elkezdődött az Across értékesítése, sosem volt még ilyen drága Suzuki a piacon
A Toyota modellek Suzuki palettába ágyazásának az első lépcsője az Across, ami lényegében egy átemblémázott RAV4. Most kiderült, hogy mennyiért is lehet beleülni.
A Suzuki és a Toyota együttműködésének eredménye, hogy szépen lassan elkezdenek a Toyota hibridjei átszivárogni a másik fél palettájára. Hogy ennek pontosan mi az értelme? Leginkább az, hogy ezzel a Suzuki kínálatában is megjelennek a teljes értékű hibrid modellek, ami mondani sem kell, élénken szorítja le a CO2 paletta átlagot.
Na szóval itt az első átemblémázott Toyota, a RAV4 Suzuki emblémás változata Across néven. A hajtás lényegileg változatlanul lett átvéve a Toyotától, azaz a 2,5 literes benzines erőforrás van egy elektromos motorral kiegészítve, de az összteljesítmény 306 lóerőre nőtt. A két motor között fizikai kapcsolat nincs, azaz a benzines csak az első, az elektromos pedig kizárólag a hátsó tengelyt hajtja meg. Ezzel 6 másodperc alatt teljesíti a kocsi a 100-as sprintet és akár autópályázós 135 kilométeres óránkénti sebességet is elérhet kizárólag a villanymotorra hagyatkozva.
Ez mind szép és jó, de természetesen egy Suzuki megítélésének a lényegi részét képezi az árazás, hiszen a márka célközönsége kimondottan árérzékeny. Na, az Across nem nekik szól! Ez ugyanis nem csak az első teljes értékű hibrid Suzuki a palettán, hanem egyben a legdrágább is! Egészen pontosan 18,5 millió forintos kezdő árazást kapott, viszont ennyiért minden létező extrát adnak mellé a gyáriak. Még ennek fényében is elég húzós az árcédula, főleg annak tudatában, hogy a RAV4 legdrágább Black Edition kivitele is hazavihető már 13,8 millió forintért, igaz, az még nem konnektoros, hanem sima hibrid!