Autós Hírek

Hivatalosan is bemutatkozott az LBX, az eddigi legkisebb Lexus

Minden tekintetben az európai piacra lett kifejlesztve a Lexus legújabb modellje, mely egyben a legkisebb is. Az LBX a Toyota Yaris Cross alapjait hasznosítja.

 

A Lexus a CT széria nyugdíjazása óta nem kínált igazán belépő szintű modellt. Most viszont mindez megváltozott, az LBX bemutatkozásával megint van kompakt méretű autó a kínálatban, ráadásul az újdonság minden idők legkisebbje a japánok palettáján.

A Toyota Yaris Cross által is használt GA-B platformra épülő járgány ugyanis csupán 4,19 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas. A visszafogott külső méretek ellenére viszont praktikus és a lehetőségekhez képest tágas belső teret kínál az LBX, ami annak is köszönhető, hogy a tengelytáv 2 centivel nagyobb, mint amit anno a CT200h fel tudott mutatni.

Bár a Yaris Cross alapjait hasznosította a Lexus, a most bemutatott modellt próbálták azért annál sportosabb hangulattal felruházni. Ennek egyik eszköze például, hogy 15 mm-el alacsonyabbra építették be az üléseket, ezzel pedig értelemszerűen lejjebb került az üléspozíció. A műszerfal is jóval laposabb kialakítást kapott, illetve maga a motorháztető is alacsonyabban húzódik. A nyomtáv is szélesebb, mint amit a Toyota testvérmodell esetében tapasztalhatunk, illetve a karosszéria merevségén is sokat javítottak a japánok.

Hajtásláncok tekintetében egyelőre egyetlen megoldást kínálnak a gyáriak, ami nem más, mint az 1,5 literes benzines erőforráson alapuló hibrid rendszer, amit szintén ismerhetünk már a Yaris palettájáról. A Lexus esetében azonban ez a megoldás valamivel erősebb, azaz most már 136 lóerőről beszélhetünk 185 Nm nyomaték mellett.

Annyi választási lehetősége azonban van a vásárlónak, hogy kérheti az LBX-et összkerekes változatban is, ami azt jelenti, hogy egy plusz elektromos motort illesztenek a hátsó tengelyhez, hogy az is kapjon hajtást. A fürgeségnek és a jobb tapadásnak azonban ára van, azaz ekkor a normál esetben 322 literes csomagtartó 225 literesre csökken, mivel a plusz motor és a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű nagyobb helyet foglal a hátsó traktusban.

A Lexus büszkén hangoztatja, hogy az autó kimondottan az európai igények szerint lett kialakítva, legyen szó vezethetőségről vagy éppen praktikumról. Mindezek mellett a gyártás Japánban kezdődik majd meg az év végén, ami pedig a minőséget garantálja a tulajdonosoknak.

Mindezek mellett érdemes még kitérni az elnevezésre is, azaz miért pont LBX megjelöléssel kerül az autó a szalonokba. Ez a Lexus Breakthrough Crossover rövidítése, amiből a Breakthrough az áttörést jelenti. Ezzel a gyáriak három különböző dologra utalnak. Először is, hogy egy új szegmensbe törnek be a modell kisebb méreteinek köszönhetően. Másodszor igazi értékesítési áttörésre számítanak a japánok Európában évi 25 ezres darabszámmal. Ott van még a tervezett 70 százalékos hódítási ráta is, ami annyit tesz, hogy az előzetes felmérések szerint az LBX vásárlóinak 70 százaléka más márkáktól fog majd átcsábulni.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button