Hivatalosan is bemutatkozott az LBX, az eddigi legkisebb Lexus
Minden tekintetben az európai piacra lett kifejlesztve a Lexus legújabb modellje, mely egyben a legkisebb is. Az LBX a Toyota Yaris Cross alapjait hasznosítja.
A Lexus a CT széria nyugdíjazása óta nem kínált igazán belépő szintű modellt. Most viszont mindez megváltozott, az LBX bemutatkozásával megint van kompakt méretű autó a kínálatban, ráadásul az újdonság minden idők legkisebbje a japánok palettáján.
A Toyota Yaris Cross által is használt GA-B platformra épülő járgány ugyanis csupán 4,19 méter hosszú, 1,8 méter széles és 1,5 méter magas. A visszafogott külső méretek ellenére viszont praktikus és a lehetőségekhez képest tágas belső teret kínál az LBX, ami annak is köszönhető, hogy a tengelytáv 2 centivel nagyobb, mint amit anno a CT200h fel tudott mutatni.
Bár a Yaris Cross alapjait hasznosította a Lexus, a most bemutatott modellt próbálták azért annál sportosabb hangulattal felruházni. Ennek egyik eszköze például, hogy 15 mm-el alacsonyabbra építették be az üléseket, ezzel pedig értelemszerűen lejjebb került az üléspozíció. A műszerfal is jóval laposabb kialakítást kapott, illetve maga a motorháztető is alacsonyabban húzódik. A nyomtáv is szélesebb, mint amit a Toyota testvérmodell esetében tapasztalhatunk, illetve a karosszéria merevségén is sokat javítottak a japánok.
Hajtásláncok tekintetében egyelőre egyetlen megoldást kínálnak a gyáriak, ami nem más, mint az 1,5 literes benzines erőforráson alapuló hibrid rendszer, amit szintén ismerhetünk már a Yaris palettájáról. A Lexus esetében azonban ez a megoldás valamivel erősebb, azaz most már 136 lóerőről beszélhetünk 185 Nm nyomaték mellett.
Annyi választási lehetősége azonban van a vásárlónak, hogy kérheti az LBX-et összkerekes változatban is, ami azt jelenti, hogy egy plusz elektromos motort illesztenek a hátsó tengelyhez, hogy az is kapjon hajtást. A fürgeségnek és a jobb tapadásnak azonban ára van, azaz ekkor a normál esetben 322 literes csomagtartó 225 literesre csökken, mivel a plusz motor és a kettős keresztlengőkaros hátsó futómű nagyobb helyet foglal a hátsó traktusban.
A Lexus büszkén hangoztatja, hogy az autó kimondottan az európai igények szerint lett kialakítva, legyen szó vezethetőségről vagy éppen praktikumról. Mindezek mellett a gyártás Japánban kezdődik majd meg az év végén, ami pedig a minőséget garantálja a tulajdonosoknak.
Mindezek mellett érdemes még kitérni az elnevezésre is, azaz miért pont LBX megjelöléssel kerül az autó a szalonokba. Ez a Lexus Breakthrough Crossover rövidítése, amiből a Breakthrough az áttörést jelenti. Ezzel a gyáriak három különböző dologra utalnak. Először is, hogy egy új szegmensbe törnek be a modell kisebb méreteinek köszönhetően. Másodszor igazi értékesítési áttörésre számítanak a japánok Európában évi 25 ezres darabszámmal. Ott van még a tervezett 70 százalékos hódítási ráta is, ami annyit tesz, hogy az előzetes felmérések szerint az LBX vásárlóinak 70 százaléka más márkáktól fog majd átcsábulni.