Autós Hírek

Harminc év és egymillió autó a Lexus európai mérlege

Pontosan 30 éve kezdte meg európai működését a Lexus, mely ez idő alatt pontosan egymillió autót értékesített. Tökéletesen tükrözik a trendeket a számok, főleg az RX SUV modell csábította a szalonokba az elmúlt években a vásárlókat.

 

A Toyota luxusmárkájaként mutatkozott be 1989-ben a Lexus az amerikai piacon válaszként a Nissan-Infinity és a Honda-Acura márkák kialakulására. Egy évvel később azonban már globálisan működött a cég, ekkor alakult meg a Lexus európai részlege is. Azóta elröppent harminc év és pontosan egymillió autót sikerült értékesíteniük a japánoknak a térségben.

Az ünnepi év és példányszám forduló alkalmából a japánok összeállítottak egy-két ábrát, amin nyomon követhető, hogy miként alakult a márka sorsa nálunk. Igazság szerint nincs semmi meglepő az adatokban, azok minden ponton az európai trendeket tükrözik.

Ennek fényében egyértelmű, hogy SUV fronton remekelt igazán a gyártó az elmúlt évtizedekben. Az eladott autók több mint fele ebből a kategóriából került ki, a legsikeresebb modell pedig az RX, mely ugyan “csak” 20 éve van a piacon, de máris majdnem 290 ezer példány talált belőle gazdára. A második helyezett az örök slágernek számító IS valamivel több mint 202 ezer darabos értékesítéssel, míg az NX crossover 155 ezer darabbal tudott fellépni a dobogó legalsó fokára.

Szintén fontos kiemelni, hogy bár hibrid modellt az európai jelenlét felétől, azaz 15 éve kínál a márka, az összes eladott autójuk 45 százaléka benzin-elektromos hajtással került átadásra. Persze, ez érthető is annak fényében, hogy ma már a Lexus paletta döntő többsége csak hibrid formában érhető el, ám mégis impozáns arány az elmúlt 30 évre kivetítve.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button