Harminc év és egymillió autó a Lexus európai mérlege
Pontosan 30 éve kezdte meg európai működését a Lexus, mely ez idő alatt pontosan egymillió autót értékesített. Tökéletesen tükrözik a trendeket a számok, főleg az RX SUV modell csábította a szalonokba az elmúlt években a vásárlókat.
A Toyota luxusmárkájaként mutatkozott be 1989-ben a Lexus az amerikai piacon válaszként a Nissan-Infinity és a Honda-Acura márkák kialakulására. Egy évvel később azonban már globálisan működött a cég, ekkor alakult meg a Lexus európai részlege is. Azóta elröppent harminc év és pontosan egymillió autót sikerült értékesíteniük a japánoknak a térségben.
Az ünnepi év és példányszám forduló alkalmából a japánok összeállítottak egy-két ábrát, amin nyomon követhető, hogy miként alakult a márka sorsa nálunk. Igazság szerint nincs semmi meglepő az adatokban, azok minden ponton az európai trendeket tükrözik.
Ennek fényében egyértelmű, hogy SUV fronton remekelt igazán a gyártó az elmúlt évtizedekben. Az eladott autók több mint fele ebből a kategóriából került ki, a legsikeresebb modell pedig az RX, mely ugyan “csak” 20 éve van a piacon, de máris majdnem 290 ezer példány talált belőle gazdára. A második helyezett az örök slágernek számító IS valamivel több mint 202 ezer darabos értékesítéssel, míg az NX crossover 155 ezer darabbal tudott fellépni a dobogó legalsó fokára.
Szintén fontos kiemelni, hogy bár hibrid modellt az európai jelenlét felétől, azaz 15 éve kínál a márka, az összes eladott autójuk 45 százaléka benzin-elektromos hajtással került átadásra. Persze, ez érthető is annak fényében, hogy ma már a Lexus paletta döntő többsége csak hibrid formában érhető el, ám mégis impozáns arány az elmúlt 30 évre kivetítve.