Gyorsabb és ügyesebb lett az Audi S3
Az Audi egy kis frissítésnek vetette alá az S3-as modellt, mely mostantól nem csak erősebb, hanem minden tekintetben jobban teljesít, mint az eddig értékesített változat.
Az Audi az S3 jelenlegi generációjával 2020-ban rukkolt elő, így már bőven a modellciklusa felénél jár az autó. A gyáriak most be is jelentették a kötelező frissítést, aminek köszönhetően minden tekintetben többet tud a járgány, mint amit eddig fel tudott mutatni.
Ott van például mindjárt, hogy az eddig is használt kétliteres TFSI benzines motorban a gyáriak találtak még némi felszabadítható teljesítményt, így az már 333 lóerőt képes leadni 420 Nm nyomaték mellett. Mindezek mellett a turbó működését is áthangolták, hogy a töltőnyomás azonnal meglegyen nagyobb kigyorsításoknál.
Átdolgozták a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltót is, melyre ugyan eddig sem volt panasz, de most még gyorsabban képes a váltások kivitelezésére, illetve magasabb fordulatszámon engedi dolgozni a motort.
Újdonságként egy új üzemmód is megjelent, amit Dynamic+ találhatunk meg. Ez úgy kalibrálja a nyomaték elosztást, hogy kanyarodáskor az ívkülső hátsó kerék a lehető legtöbb erőt kapja meg, ezzel túlkormányzottságot állítva elő. Ebben a módban ráadásul az elektronika is több játékosságot enged, illetve a váltások is később történnek meg.
A megnövelt dinamizmushoz persze a fékekkel is utána mentek a németek. Alapáron nagyobb tárcsákat kapnak ugyanis a vásárlók, illetve a kétdugattyús első féknyereg is megnövelt méretű betéteket rejt, ezzel jócskán javítva a fékhatáson. Módosítottak még az első kerekek dőlésén is, így még nagyobb tapadásra számíthatunk kanyarvadászat közben.