Gázos is lehet az új Octavia, avagy bemutatkozott a CNG-s kivitel is
Gázosan, de egyben igencsak tudatosan bővítette a Skoda az új Octavia palettáját. A G-TEC alapvetően CNG gázzal üzemel, de azért a biztonság kedvéért kapott egy kis benzintartályt is.
A Skoda éppen hogy bemutatta az új Octavia generációt, máris érkeznek hozzá az újabbnál újabb motor és hajtáslánc változatok. Ráadásul ezzel a típussal mutatja meg azt is a gyártó, hogy nem minden arany, ami fénylik, azaz az elektromos megoldások mellett igenis van még jövője más alternatív hajtásoknak is. Ilyen például a CNG, avagy a sűrített földgáz üzem is, mely a Volkswagen fennhatósága alá tartozó márka esetében G-TEC megjelöléssel kerül be a kínálatba.
Az Octavia esetében ez annyit tesz, hogy az 1,5 literes TSI egységet táplálja a három CNG tartály, ami így 130 lóerős teljesítményt képes leadni. Ezek a tartályok a gyárilag megadott 3,5 kilogramm száz kilométerenkénti fogyasztással számolva egészen elfogadható 500 kilométeres hatótávot eredményeznek, legalábbis teljesen “gázos” üzemben. Mert ha esetleg kifogy menet közben a szufla, de mi előrelátók voltunk, és előre megtankoltuk a 9 literes benzintartályt is, akkor még 190 kilométerre jók vagyunk. Ekkora táv pedig általában elég ahhoz, hogy újabb CNG töltési lehetőséghez jussunk.
Fontos továbbra, hogy az Octavia esetében nem lehet kényünk-kedvünk szerint váltogatni az üzemmódok között, azaz alap esetben mindig a gázt létesíti előnyben a rendszer. Ez alól csak olyan helyzetek jelenthetnek kivételt, mint például a már említett tartály kifogyás, vagy az első induláskor túl alacsony, mínusz tíz fok alatti külső hőmérséklet.