Garanciális hibaként kezeli a GM a Corvette C7 Z06 versenypályán túlmelegedését
A General Motors számtalan panasz után döntött úgy, hogy önköltségén javítja a Chevrolet Corvette Z06 hűtési rendszerét, mivel alapból versenypályán, azaz erőteljes igénybevétel esetén hajlamos túlmelegedni annak a motorja.
Bár a legtöbb gyártó egyértelműen garanciavesztésként jelöli meg, ha valaki versenypályán használja az utcai autóját, vannak viszont olyan márkák is, akik ezt nemes egyszerűséggel nem tehetik meg. Azért, mert kínálnak olyan modelleket, amiket a vásárlók egyértelműen próbára szeretnének tenni pályanapokon is. Na most a Chevrolet és a C7 egyik legizgágább variánsa, a Z06 pontosan ilyen!
Ezért is érintette érzékenyen az elmúlt években a vásárlókat, hogy ezen autók motorja bizony erőteljes igénybevétel esetén, például egy versenypályán körözve, kimondottan hajlamos túlmelegedni. Ez azzal jár, hogy a kocsi szerviz üzemmódba kapcsol, azaz onnantól kezdve csak korlátozott teljesítmény áll a sofőr rendelkezésére egészen visszahűlésig és újraindításig.
Ebből kifolyólag még perre is mentek bizonyos tulajdonosok a GM-el szemben, aminek köszönhetően most stratégiát váltott a gyártó. A 2015 és 2018 között gyártott Z06-ok mindegyikénél kiterjesztették a garanciális feltételeket versenypályára is, azaz most már ha így melegedik túl a motor, azt a gyártó saját költségén oldja majd meg.
Ez annyit jelent, hogy aki bizonyítani tudja, hogy túlmelegedett a motorja (a gyári hibakód olvasó természetesen kidobja azonnal, de videóval vagy fotóval is lehet bizonyítani), annak a GM ingyen egy komolyabb hűtőt szerel be, illetve az automata váltó szoftverét is újabbra frissítik. A garancia természetesen így sem tart örökké, az a kocsi 7 éves koráig vagy 117 ezer kilométeres futásteljesítményig érvényes.