Autós Hírek

Focusból benzinest. De melyiket? Kérdezz-Felelek Extra

Milán egy 2019-es Ford Focus vásárláson gondolkozik. Benzinest szeretne, de azt még pontosan nem tudja, hogy szívó- vagy turbós kivitelt. Göbi segít kiigízodni egy kicsit.

 

Első autónak nem feltétlen rossz választás egy aránylag fiatal Ford Focus, de azért értelemszerűen meg kell gondlni, hogy mibe nyúl bele az elmber. Olvasónknak van egy elképzelése, de érthető, hogy azért némi útbaigazítást sem vetne meg a témában.

“Sziasztok!
Szeretném megvásárolni életem első autóját, ami nem más lenne, mint egy 2019-es Ford Focus a ferdehátú változatban. Egy dologban viszont tanácstalan vagyok, ez pedig az, hogy milyen motorral vegyem. Mindenképpen benzineset vennék, mert ez passzol az én felhasználási módómhoz. Az első opció az egy 1.5 PFi (szívóbenzin) lenne, a másik pedig az 1.0/1.5 ecoboost. Tisztában vagyok vele, hogy a szívóbenzin az egy racionálisabb választás lenne, de sajnos drágább és ritkább is és lomhább, mint az ecoboost motorosok. Sajnos nem tudok már kiigazodni az ecoboost motorokról, mert sok oldal máshogy vélekedik róluk, ezért fordulok hozzátok. Problémás motorok ezek? A 2019-es ráncfelvarrás megoldotta a problémákat? Drága a fenntartása? Mit tanácsoltok, jó döntés ecoboostot venni?
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdvözlettel,
Pomaházi Milán”

És akkor lássuk, Göbi hogyan vélekedik az adott modellről.

Kedves Milán!

A 2019-es Focus már a negyedik generációs modell és valóban kevés szívó benzines volt belőle, az is három hengeres és elég hervadtan szerepel az emissziós normák béklyójában. Nyomatékszegény és gyenge, cserében valóban megbízhatóbb, mint az Ecoboost feltöltött motorok.

Ha azonban kicsit nagyobb teljesítményre és nyomatékra vágysz, akkor az 1.5-ös 150 lóerős Ecoboost motorok a jobb választások, az ezres motorokat kerülném, ahogyan a az erősebb 1.5-ösöket is, több velük a probléma, érzékenyebbek.
Figyelni kell a korábbi karbantartásokra, legyen benne minél kevesebb kilométer és minél több márkaszerviz pecsét a szervizkönyvben akár képletesen, elektronikus formátumban.

A tapasztalat az, hogy 200.000 km felett már jönnek a váratlan hibák, de addig azért egészen megbízhatóak az 1.5-ös kisebb teljesítményű Ecoboost motorok. Kérdés, hogy pénzben belefér-e neked egy keveset futott megkímélt példány. Ha nem, akkor én nem kockáztatnék, nem vennék Ecoboost motort, akkor inkább a kétliteres dízel, ha ragaszkodsz a Fordhoz.

Üdv.
Göbölyös Zsolt

Címkék

Hasonló tartalmak

Egy komment

  1. Sziasztok!
    A Ford Focus 4. generáció -disel-
    Melyik a jobb választás, 1,5 tdci 120LE vagy a 2.0 tdci 150LE ? (esetleg fenntartásnál kopó alkatrész árak pl: vezérmű szett.stb..)
    Jelenleg egy Focus 2. 1,6 tdci 110LE focusom van (eladás alatt)15 éves ( főbb betegsége DPF részecske szürő tömődése 2 évente tisztítatni kell, adalék anyag drága hozzá 1l (20eFt) ezen kivül 200e km csak a pár kopó alkatrészek cseréje kellett (vezérmű szet , kuplung, olaj lég szürő, fék, ) a motor és hajtás tekintetében. A turbóval és a befecskendezéssel még semmi gond nem volt.
    Kiküszöbölték ezt a sürün jelentkező DPF problémát,

    Köszönöm Fábián Gábor

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button