Könnyű kompozit váz fejlesztésébe kezdett a Jaguar-Land Rover
A Tucana projekt lényege egy olyan kimondottan elektromos modellek számára kifejlesztett váz, mely csaknem 30 százalékkal merevebb, ám jóval könnyebb a mostani megoldásoknál.
Az elektromos autózás teljesen más fejlesztéseket igényel, mint amit eddig megszokhattunk az autóiparban. A hatótáv miatt minden eddiginél fontosabbá vált a súly kérdése, a villanyos erőforrásokra jellemző, már a pedál lenyomásakor teljes mértékben elérhető nyomaték maximum pedig szilárdabb felépítést kíván meg magának.
Ezért is kezdte el a Jaguar-Land Rover az elektromos autóknak szánt, teljesen új kompozit váz kifejlesztését, mely a tervek szerint 35 kilóval lesz könnyebb, mint az eddig használt megoldások, míg a torziós merevségben 30 százalékos növekedést tudnak majd elérni vele a kocsiknál. A váz nagyobb része üvegszálas kompozitból áll majd a jelenlegi állás szerint, de szénszálas kompozit részek is fellelhetők a kiadott képeken.
A jelenlegi tervek szerint az új technológiára épülő első Jaguar-Land Rover prototípus 2022 végén mutatkozhat be.