Autós Hírek

Ismét nagyot gurított a Toyota a Yaris gyári tuningos változatával

Azt már eddig is sejteni lehetett, hogy a Gazoo Racing megint magasra teszi a lécet a második Yaris átiratával, ám most tényleg sikerült nekik egy versenyautót kiengedni a közúti forgalomba.

 

Már az előző Toyota Yaris Gazoo Racing átiratot is imádták a hot hatch kategória szerelmesei, ám most a srácok megint löktek egyet felfelé azon a bizonyos lécen. A GR Yaris ugyanis nem csak megjelenésében néz ki úgy, mint egy versenyautó, hanem bizony úgy is viselkedik.

Elég annyit hozzátenni elsőre, hogy az utcai változatot a Yaris WRC versenygép ihlette és a fejlesztésbe a Tommi Makinen Racing is besegített. A meghajtásról egy háromhengeres turbós 1,6-os benzines egység gondoskodik 261 lóerős teljesítménnyel ( a japán belpiacos példányok 272 lóerőre lettek felhúzva) 360 Nm nyomaték mellett. Mindez szép és jó, csak van még egy fontos fegyvere az autónak a konkurenciával szemben: a GR Yaris összkerék meghajtással készül, melyhez még a Circuit Pack megvásárlása esetén két részlegesen önzáró Torsen differenciálművet is kapunk.

Mindezek mellett az autó súlyát is igyekeztek a gyáriak kordában tartani, így az egész szerkezet csak 1280 kilogrammot nyom. Ez a fent említett hajtáslánccal megfűszerezve 5,5 másodperces 100-as sprintet és elektronikusan szabályozott 230 kilométeres óránkénti végsebességet tesz lehetővé.

Persze nem csak száguldozni kell, hanem megállni is, így gyárilag 225/40 R18-as Michelin pilot Sport gumik és elől 365, hátul pedig 297 milliméteres féktárcsák járnak a négy- illetve kétdugattyús féknyergek mellé.

Üzemmódok tekintetében is jól állunk, hiszen választhatunk a Normál, a Sport és a Track opciók közül. Ezek ráadásul nem csak a gázreakciót és a futómű hangolás módosítják, hanem a tengelyekre jutó hajtást is. Normális esetben ugyanis 60:40 százalékos megosztással, de elől hajt inkább a GR Yaris, míg Sport beállítással már képes “riszálni is a fenekét” a 30:70-es elosztásnak köszönhetően. Pálya üzemmódban a tapadás a legfontosabb, így ekkor kiegyenlített 50:50-es hajtás jut mind a két tengelyre.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button