Autós Hírek

Már csak hibrid vagy dízel formában érhető el a Ford Mondeo

A Ford levette a Mondeo palettájáról a kizárólag benzines hajtásláncokat, így maradt a hibrid és a dízel, mint választási alternatíva. A gyáriak szerint a hibrid kereslet fellendülése a döntés oka, de nem elhanyagolható az emissziós normák hatása sem.

Lecsökkentette a Ford a Mondeo modelljéhez elérhető hajtásláncok számát, egészen pontosan a kizárólag benzines egységre támaszkodó megoldás tűnt el a kínálatból. Ezáltal most már csak hibrid vagy dízel választási lehetősége maradt a vásárlóknak.

A gyáriak szerint ez nem nagy érvágás, hiszen évről-évre egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a benzin-elektromos párosítások. A legdrasztikusabb hibrid fellendülés a Ford beszámolója szerint Olaszországban és Angliában látható, ahol a Mondeo vásárlók 75 százaléka kérte a részben villanyos alternatívát ebben az évben, európai átlagban pedig 25 százalékkal nőtt meg a hibridek iránti kereslet.

”A Mondeo hibridesítése komoly lépés a Ford számára az elektromos átállás felé. Az évi 20 ezer kilométernél kevesebbet közlekedő vásárlóink számára egyértelműen a hibrid a legokosabb választás”- mondta a döntést megmagyarázva Roelant de Waard, a Ford Europe marketing és értékesítési igazgatója.

Mindezek mellett az sem elhanyagolható, hogy papíron a hibrideknek kedvezőbb a CO2 kibocsátása, így a tisztán benzines kínálat elhagyásával tovább lehet faragni a paletta átlag emissziós értékeit, ezzel pedig könnyebben lehet teljesíteni az EU által maghatározott határértékeket.

Aki tehát valamilyen szinten benzines új Mondeót szeretne vásárolni, az mostantól csak és kizárólag a 187 lóerős összteljesítménnyel rendelkező hibridre támaszkodhat, melynek alapja egy 2 literes benzines egység, amit elektromos motorral egészítettek ki a gyáriak. Az energiáról egy 1,4 kWh teljesítményű akkumulátor csomag gondoskodik, tehát érdemben nem igazán beszélhetünk tisztán elektromos hatótávról, viszont ennyi elég ahhoz, hogy alacsonyabb legyen a modell hivatalos károsanyag-kibocsátása. A dízel paletta továbbra is változatlan maradt, azaz a kétliteres gázolajos kérhető 120 vagy 150 lóerős teljesítménnyel.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button