Európát háttérbe helyezi a Nissan, hogy a fontosabb piacokon megerősödhessen
Már tavaly komoly problémákról lehetett hallani a Nissan kapcsán, amit a koronavírus járvány hatása még tovább erősített. Újrakezdésre készül a japán márka, aminek a része lesz az európai jelenlét hanyagolása is.
A Nissan az elmúlt években csak árnyéka volt önmagának, a japán márka szinte folyamatosan anyagi gondokkal küzdött. Az utóbbi időkben már odáig fajult a dolog, hogy kénytelenek voltak soha nem látott mértékben növelni a leárazásokat, Amerikában pedig megkezdődött az “olcsósított” márka képének a kiépítése. A koronavírus helyzet tovább súlyosbította a Nissan helyzetét, ezért egy új tervet kellett kidolgozni az újrakezdésre.
A Reuters információi szerint ez a tervezet már el is készült, az egyik legfontosabb része pedig az európai piac háttérbe helyezése lesz a többivel szemben. Ez annyit tesz, hogy nálunk egyre kevesebb Nissan modellre és értékesítő hálózatra lehet számítani a jövőben, cserébe viszont Amerikában és Ázsiában mindent elkövetnek a gyáriak, hogy stabilizálják a márka helyzetét.
A Reuters belsős informátorokra hivatkozva szintén beszámolt arról, hogy a hónap végén bejelentésre kerülő “operatív teljesítményterv” teljesen más irányba mutat majd, mint a Carlos Ghosn által erőltetett agresszív terjeszkedés. A cél a paletta megújítása és az ázsiai, illetve amerikai kereskedő hálózat megerősítése lesz, amit úgy oldanak meg, hogy például az Európából felszabadított forrásokat ezekre a piacokra helyezik át.
Mindezek mellett kiemelték az informátorok, hogy a későbbiekben nagyobb hangsúlyt fektet a márka arra, hogy együtt dolgozzon a két szövetségesével, ezzel tovább erősítve a Renault-Nissan-Mitsubishi csoportot. A későbbiekben azt is szeretnék elérni, hogy a szövetséges márkák kínálatában a lehető legkevesebb átfedés alakuljon ki, azaz ne egymás elől csábítsák el a vásárlókat, hanem inkább egészítsék ki egymást a jövőben.