Érdemes fiatalítani, vagy jó még az E60-as BMW? Kérdezz-Felelek Extra
Attila egy már-már korosodó bajor csoda tulajdonosa. Pontosan az évek száma kezdte el aggasztani. De vajon tényleg érdemes most továbblépni? Ha igen, akkor mik a kilátások? Ezt vizsgáljuk most meg.
Sokszor fordultok hozzánk olyan kérdésekkel, hogy vajon milyen autót érdemes megvásárolni. Jelen helyzetben azonban az is kérdés, hogy egyáltalán érdemes-e lecserélni a jelenleg is kitűnően működő autót, avagy maradjon-e a most még megbízhatóan működő E60-as BMW? Nem könnyű eset.
“Tisztelt Szerkesztőség!
Előre is elnézést a hosszú irományért, de tanácstalan vagyok.
Egy 2004-es BMW E60 525i sedan büszke tulajdonosa vagyok.
Az autó 2017-ben került hozzám (Dortmundból behozva), azóta kicsivel több mint 200ezer km-t gurítottam bele. Lekopogom, hogy eddig 2-3 alkalomtól eltekintve, csak a szükséges kopó alkatrészeket, olaj és gyertyacseréket, automataváltó olaj és szűrőcserét kellett megcsinálni az autón. Motorikusan is rendben van, csendesen és szépen jár. Esztétikailag van rajta sajnos pár karcolás, valamint a jobb hátsó sárvédő rozsdásodás (mint típus betegség) jelen van itt is, szerencsére csak kevésbé látható mértékben. Főleg ezért a lakatos munka és a fényezés miatt lenne egy komolyabb kiadás az autóra.
Szeretem az autót, tényleg, viszont olykor elgondolkodom azon, hogy a kora miatt esetleg váltsak-e egy “újabb” járműre. Illetve megérné-e, hogy egy nagyobb belefektetett összegel teljesen patikára varázsoljam az autót?
Ha váltanék, akkor leginkább 3 autó között gondolkodom: Mercedes W204 C osztály (inkább a faceliftes), W212 E osztály illetve egy BMW F10-es. Annyi elvárásom van csupán, hogy mindenképp nagyobb motorral legyenek szerelve, lehetőleg tartós, benzines, de nem vagyok a dízelek ellen sem.
A Mercik felé azért hajlok, mivel számomra nagyon tetszenek a fent említett típusok, meg úgy általában is szeretem a Merci modelleket, viszont elég kevés infót találtam róluk. Amiket olvastam sajnos, hogy javarészt problémásabb autók (vezérműlánc nyúlás, vízpumpa hiba, 7G-tronic váltó problémák, illetve elektronikai hibák). Egy fórumon az egyik Merci tulaj E350 cdi modellt javasolt.
Az F10-es BMW-vel kapcsolatban pedig van egy kis tapasztalatom már, mivel egy jó ismerősömnek van egy 530d-je vezettem is, mesélt is róla. A BMW specialista szerelőm egy chippelt 520d-t javasolna inkább, mivel az 530d esetében nagyobb költségekbe is belefuthatok. (de hát ilyen kategóriában mikor nem) Ennél a modellnél benzines motorral az 535i-t javasolják.
Mivel a Mercikről tényleg kevés az információm, az F10-esről pedig megoszlanak a vélemények, ezért is kérném a segítségeteket.
Mik az alap betegségei a fent említett Merci modelleknek, mire kell figyelni, milyen motorok a megbízhatóak? Melyiket javasolnátok? De ugyanezekre vagyok kíváncsi az F10-el kapcsolatban is.
Egyáltalán érdemes-e váltanom bármelyikre vagy szánjak rá egy nagyobb összeget a mostani E60-asra és akkor lesz egy teljesen patika autóm. Nyilván tisztában vagyok vele, hogy ha eladnám, ez a nagyobb összeg amit ráfordítanék sehogy sem jönne vissza utána. Az idő előrehaladtával pedig végképp nem.
Előre is köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel,
Adorján Attila”
Pista természetesen alaposan körbejárta a témát, annak minden veszélyével és pozitívumával egyaránt:
“Szia Attila!