______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Elektromos autózás a kemény norvég télben? A Tesla jutott legmesszebbre!

hirdetés

Az köztudott, hogy az elektromos autók vesztenek a hatótávjukból, ha a hőmérséklet komoly mínuszokra tehető odakint. Na de melyik villanyos bírja a legjobban a norvég telet? Erre mutat most rá egy helyi felmérés.

 

Az elektromos autózás elterjedésének ma még mindig a hatótáv-para az egyik legnagyobb visszatartó tényezője. Ehhez a témakörhöz tartozik az is, hogy a nagy hidegek bizony legalább annyit képesek elvenni a hatótávból, mint mondjuk a nyári klíma használat, vagy az autópályás száguldozás.

Persze, hogy mérhető legyen a hatótáv csökkenése, nem a mostani magyar téli időjárásban kell gondolkodni, hanem mondjuk a norvég körülményeket érdemes vizsgálgatni, ahol nem ritka a mínusz 19 fokos hőmérséklet sem.

hirdetés

Éppen ezért érdekes az a felmérés, melyet Norvégiában végzett el a motor.no magazin, azaz a srácok helyi körülmények között próbálták ki, hogy mennyit megy el egy-egy elektromos autó a hófehér és nagyon hideg tájakon.

Fontos megjegyezni, hogy az alap hatótávot a gyáriak által közölt és WLTP szabvánnyal meghatározott értéknek tekintették, azaz azt nem mérték le külön, hogy az autók melegebb körülmények között mennyit mennek el ténylegesen.

hirdetés

Na de, milyen eredmények jöttek ki a végén? A Tesla Model S jutott legmesszebbre, bár a normál hatótáv is az amerikai villanyosnak az erőssége. Egészen pontosan 530 kilométert tudott megtenni a Model S a kőkemény mínuszokban, míg a WLTP által megszabott gyári hatótáv 634 kilométerre tehető. Ez 16 százalékos hatótáv csökkenés, mely a tesztsorozat egyik legjobb eredménye lett.

Ha a százalékos veszteség mértékét nézzük, akkor a Maxus Euniq 6 teljesített a legjobban. A kínai SUV-nak a gyári adatok szerint 354 kilométert kell tudnia normál körülmények között, a norvégok pedig 317 kilométert tudtak autózni vele, ami csupán 10 százalékos hatótáv veszteségnek számít.

A teszt szerint a hőmérséklet esésére a Toyota bZ4X a legérzékenyebb, ugyanis annak 500 kilométert kéne tudnia a gyári meghatározás szerint, de az akkumulátorok csak 323 kilométert bírtak ki ilyen zord körülmények között, ami bizony már egy szemmel látható 36 százalékos visszaesés.

Na de mi a helyzet a teszt többi résztvevőjével? Álljanak itt a tényleges eredmények.

Hideg időben végzett hatótáv teszt
ModellWLTP hatótávElért hatótávSzázalékos veszteség
Tesla Model S Standard634 km530 km-16%
Mercedes EQE 300614 km409 km-33%
BMW i7 xDrive60595 km424 km-29%
NINE ET7580 km434 km-25%
BMW i4 eDrive40565 km434 km-23%
Tesla Model X Plaid543 km444 km-18%
Nissan Ariya 2WD533 km400 km-25%
VW ID.5 Pro526 km378 km-28%
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt515 km389 km-24%
Skoda Enyaq Coupe RS510 km338 km-34%
Toyota bZ4X 2WD503 km323 km-36%
Voyage Free501 km391 km-22%
Hongqi E-HS9465 km303 km-35%
Kia Niro EV460 km343 km-25%
Tesla Model Y 2WD455 km337 km-26%
Hyundai Ioniq 5 4WD454 km345 km-24%
Mercedes EQB 250452 km334 km-26%
MG ZS LR440 km352 km-20%
JAC e-JS4433 km323 km-25%
BMW iX1428 km337 km-21%
Renault Megane428 km318 km-25%
MG 4425 km338 km-20%
Kia EV6 GT424 km349 km-18%
BYD Atto 3420 km311 km-26%
VW ID. Buzz408 km310 km-24%
MG 5380 km313 km-18%
MG Marvel R370 km308 km-17%
Maxus Euniq6354 km317 km-10%

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button