Eltűnnek a benzines N-es modellek Európában a Hyundai kínálatából
A Hyundai úgy döntött, hogy mindent az elektromos átállásra tesz fel. Ennek esett most áldozatául Európában az i20 N, az i30 N és a Kona N, azaz a gyártó teljesítményre kihegyezett benzines palettája.
Ha jó ár-érték aránnyal rendelkező hot hatch modellekről volt szó az elmúlt időszakban, akkor mindig felbukkant valamelyik modell a Hyundai N-es palettájáról. Az i20 N és az i30 N is egy kiváló kis méregzsáknak számított a maga kategóriájában. De csak számított, a Hyundai legújabb bejelentése ugyanis véget vet egy korszaknak.
A koreai gyártó ugyanis befejezte a benzines motorral szerelt európai piacos N-es modellek gyártását, ami mind a három típus végét jelenti. A Kona N esetében várható volt a lépés, hiszen időközben egy komplett generációváltás történt, de az i20 N és az i30 N esetében még sokan arra számíthattunk, hogy pár évig még megmaradnak sportos alternatívának.
Mi áll a döntés hátterében? A gyártó az elektromos modelleket helyezi egyre inkább előtérbe, így a teljesítményre kihegyezett palettában is ezek veszik át a szerepet mostantól. Első ilyen fecske lesz az Ioniq 5 N a maga 640 lóerős teljesítményével és a közel 30 millió forintos induló árával.
Ezzel a lépéssel már csak az Elantra N maradt meg benzines N-es modellként, de az az Európai piacon nem lehet kapni.
forrás: Motor1