______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Elektromos munkaállomás és kempingautó a Skoda tanulók új koncepciója

hirdetés

Immár régóta bevett szokás, hogy a Skoda Academy tanulói minden évben összeraknak egy érdekes tanulmány, melynek alapját a gyártó egy meglévő modellje adja. Most is megtörtént ez, azaz megszületett a munkaállomásként és kempingautóként is használható Enyaq, a Roadiaq.

 

Ha Skoda Academy, akkor biztosak lehetünk abban, hogy a tehetséges mérnök- és dizájner jelöltek minden évben leraknak valami érdekességet az asztalra. Ezek általában összesen egy példányban készülő tanulmányautók, melyeket a márka szakijaival együtt alkotnak meg a tanulók. Idén azonban egy olyan projektbe fogtak bele a srácok, amihez külső segítséget is igénybe kellett venniük.

Az új kreálmány ugyanis nem más, mint egy Enyaq átalakítás, melynek összehozásában a Cargodesign és a KPS Automobile is segédkezett. A Roadiaq néven bemutatott tanulmány lényegében egy mozgó munkaállomás, amit mellesleg kempingezésre is lehet használni.

hirdetés

Természetesen ahhoz, hogy valamilyen szinten élhető legyen a konstrukció, meg kellett növelni hátul a helyet. Ezt a tető kivágásával és egy dizájnos “doboz” hozzáillesztésével érték el a szakik, amin még néhány napelemet is elhelyeztek. Érdekesség, hogy míg kintről azonnal látható a toldás, a belső kialakítását úgy álmodták meg, hogy onnan nézve úgy tűnjön, mintha eleve ekkora lett volna már eredetileg is a karosszéria.

A hátsó részben egyébként egy ágynak is használható ülőgarnitúrát találhatunk, vele szemben pedig egy méretes monitort és külön dokkoló-állomást építettek be a srácok, ha éppen dolgozni támadna kedvünk kempingezés közben.

hirdetés

Természetesen felszerelhető külső kiegészítőket, ponyvákat és mobil konyhát is társítottak az összképhez a tanulók. Ha ez nem lenne elég, még előre is beszereltek egy plusz kijelzőt, hogy az anyósülésről is lehessen ügyködni, ha közben haladni is kell.

A karosszéria átalakítása és a belső elrendezés kidolgozása a gyáriak elmondása szerint nagyjából 2000 munkaórát vett igénybe a kurzus kilenc hónapja alatt. A Roadiaq bármennyire is tűnik élhető megoldásnak, nem készül széria változat belőle.

 

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button