Elektromos GT kategóriát jelentett be az FIA
Az autóversenyzés világa sem kerülheti el a villanyosítást, egyre több ilyen irányú ténykedés figyelhető meg már a legnagyobb szervezetek irányításával is. Most az FIA jelentette be az elektromos GT kategóriát, mely lényegében a GT3 villanyos változata lesz.
Az elektromos autók térhódítása egyértelmű hatással van az autóversenyzés világára is. Sorra jelennek meg ugyanis az akkumulátor technológiára épülő versenyszériák, legyen szó terepről, negyedmérföldről vagy éppen pályaversenyzésről. Most az utóbbi kategória bővül egy új irányzattal, az FIA ugyanis hivatalosan is bejelentette az elektromos GT szériát.
Az új kategória lényegében a mostani GT3 elektromos átirata lesz, teljes versenytávval, ám a szervezők a benzines versenyautóknál nagyobb dinamizmust és köridőket remélnek. Érdekesség még, hogy meglévő versenyautók átépítésével is indulhatnak a gyártók a futamokon, nem kell ehhez teljesen új elektromos sportmodelleket építeni.
Természetesen, mint minden kategóriának, az elektromos GT-nek is vannak megkötései. Ilyen például, hogy az autó nem lehet könnyebb 1490 vagy 1530 kilónál (attól függ, hogy milyen alapot villanyosítanak), a teljesítménye pedig nem lehet több 577 lóerőnél. Az a gyártókra van bízva a továbbiakban, hogy két- vagy négymotoros megoldást választanak a hajtás megvalósításához.
A gyártók saját akkumulátor-elrendezéseket építhetnek lítium-ion cellákból, amiket minden esetben a Saft, a Total olajvállalat leányvállalata szállít majd a résztvevőknek. Ezeket a cellákat úgy tervezték, hogy akár a 700 kW csúcsregenerációt és 700 kW gyorstöltést is lehetővé tegyék, ezzel a kapacitásuk hatvan százaléka visszatölthető egy pár perces boxkiállás alkalmával.