______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

Eladó a vizek klasszikus Ferrarija

hirdetés

Egy igencsak különleges tétel bukkant fel egy kimondottan drága járművekkel foglalkozó értékesítési oldalon. Eladóvá vált az az 1952-es Ferrari, mellyel a cég az utak helyett a vizeket hódította meg. Igazi rekorder gép volt a Ferrari Arno XI.

 

Ha Ferrari, akkor egyértelmű, hogy nem egy lassú járgányról van szó. Klasszikus? Na az még az értékét is alaposan megdobja! Na de mi van akkor, ha ráadásul nem egy autóról, hanem egy rekorddöntésre épített motorcsónakról van szó? Természetesen azonnal felcsillan minden gyűjtő szeme!

Az ötvenes évek legelején járunk, amikor Achille Castoldi olasz motorcsónak versenyző személyesen látogatja meg Enzo Ferrarit azzal a feltevéssel, hogy bizony kezdeni kéne valamit a szárazföldi sebességrekordok mellett a vízen megfutottakkal is. Nem is kellett sokáig győzködnie a Ferrari vezért, hiszen az adott kor egyik legfontosabb szemlélete volt, hogy aki a leggyorsabb, az a legjobb is. Azonnal nekiláttak az aerodinamikailag és motorikusan is erős motorcsónak megtervezéséhez!

hirdetés

Castoldi a Ferrari 375 F1 4,5 literes V12-es motorját nézte ki magának a csónakhoz, ami akkoriban a versenyautóban valamivel 300 lóerő feletti teljesítményt volt képes leadni. Enzo Ferrari már ekkor is a legtöbbet akarta kihozni mindenből, így kifejtette, hogy annak a teljesítménye nem lesz elég, egy picit még dolgozni kell rajta. A munkálatok megtörténtek, az egység új hengerfelépítést és kompressziós arányt kapott, amit két hatalmas kompresszorral bolondítottak még tovább.

Ezzel el is készült az Arno XI versenymotorcsónak mely az aerodinamikának és a csaknem 600 lóerős teljesítménynek köszönhetően 1952-ben meg is döntötte a vízen elért sebesség rekordját, ami egészen pontosan a 242 kilométeres óránkénti tempó elérését jelentette.

hirdetés

Most ez a ritkaság keres magának új gazdát a duPont Registry oldalon teljesen felújított állapotban. Az Arno XI legutóbb 2012-ben lett elárverezve, amikor a jelenlegi tulajdonos 1 millió dollárt fizetett ki érte. Most egy “picit” többet szeretne érte a meg nem nevezett eladó, a Business Insider magazin értesülései szerint ugyanis egészen elképesztő 12 millió dolláros irányárat nevezett meg az illető egy interjúban. Tényleg különleges és egyedi darab, ami ráadásul Ferrari Classiche hitelesítéssel is rendelkezik, de vajon ér most 11 millió dollárral többet, mint nyolc évvel ezelőtt? Természetesen igen, ha van rá ennyiért vevő. Az egyedi és történelmi darabok ugyanis nem rendelkeznek viszonyítási alappal és listaárral…

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button