Egyre többet mutat magából a Skoda Enyaq
Alig három hónapja lengette be először a Skoda, hogy Enyaq néven készül az első nagyméretű elektromos autója, most pedig elkezdték az infókat is kiszivárogtatni hozzá. A Kodiaq méreteivel rendelkező villanyos a paletta legerősebbje is lehet.
A Volkswagen csoport villanyosításából a Skoda sem marad ki, ezt már február vége óta tudjuk. Akkor viszont még csak az elnevezés volt nyilvános, most viszont sok érdekes részlet kiderült az Enyaq-ról.
Először is, méretét tekintve a Kodiaq kategóriájában méretteti meg magát. A 4,6 méteres hossza és 1,9 méteres szélessége teljes értékű elektromossá teszi, ami legfőképpen a belső térkínálatban mutatkozik majd meg.
A technikai specifikációkról is egyre többet tudunk. Nem véletlen a többes szám, ugyanis a villany Skoda ötféle teljesítménnyel és ugyanennyire változatos hatótávval lesz kapható. A belépő szintet az Enyaq iV 50 képviseli majd, melynek 55 kWh-s akkumulátor csomagja egy 146 lóerős elektromotort lát el energiával, a maximálisan megtehető hatótáv pedig 340 kilométer WLTP szabvány szerint mérve.
A paletta, és egyben a Skoda kínálat legerősebbje az RS kivitel lesz, melyben már egy 82 kWh-s akksi csomagot találhatunk, amely mindjárt két elektromotor (tengelyenként egy) számára biztosítja a szükséges energiát. A rendszer összteljesítménye 297 lóerő, az egy töltéssel megtehető hatótáv pedig 460 kilométerben van meghatározva. Érdekesség, hogy az Enyaq iV 80 ugyan lóerők tekintetében gyengébb, mint az RS (201 lóerős ez a változat), de hatótáv szempontjából ez lesz a legütősebb: mintegy 500 kilométert lehet majd levezetni vele egyhuzamban teljesen feltöltött akkumulátorokkal.
Az Enyaq gyártása a Skoda saját cseh üzemében kezdődik majd meg még idén év végén, ezzel ez lesz az első olyan MEB platformra épülő járgány is, melyet Németországon kívül állítanak majd elő.