Egy új márkával állítana konkurenciát a NIO a Toyotának és a Volkswagennek
Az egyre inkább ismertté váló kínai elektromos gyártó, a Nio, egy újabb márkanévvel jelenhet meg a piacon a jövőben. Elérhetőbb áron kínált modellekkel veszik majd be a globális piacot.
A NIO egy olyan márka, melyet pár évvel ezelőtt még nem ismerhettünk, ám most már lendületesen terjeszkedik az elektromos SUV-ok piacán. Jelenleg három ilyen modellt kínálnak a vásárlóknak már Európában, egészen pontosan Norvégiában is. Csak hogy a nagy volumenű terjeszkedéshez a jelenlegi Audi és BMW szintű árkategória nem éppen a legjobb választás, ezért egy almárkával szeretnék a kínaiak megszólítani a tömegeket a jövőben a Reuters beszámolója szerint.
William Li, a NIO vezérigazgatója egyelőre nem ment bele mélyen a részletekbe, de azt már elárulta, hogy ezt úgy kell majd elképzelni, mint például az Audi és a Volkswagen vagy a Lexus és a Toyota viszonyát. A lényeg, hogy a tervek szerint az új márka a jelenleginél jóval kedvezőbb áron kínál majd elektromos autókat a vásárlóknak. Nagy kérdés, hogy a költségeket miként csökkentik, de jó eséllyel a NIO-ra jellemző akkumulátor-csere funkció sem lesz majd elérhető a kedvezőbb árú palettában.
Szintén nyitott kérdés még, hogy mikor érkezik meg hivatalosan az új márka, de egyelőre még az elnevezés és a termékstratégia sem ismert, szóval biztosak lehetünk benne, hogy nem hetek vagy hónapok viszonylatáról beszélhetünk jelen esetben.