Drágulnak az elektromos töltők, ráadásul nem is elhanyagolható mértékben
Az elektromos gyorstöltőkkel foglalkozó Ionity új elszámolási rendszert vezet be. Ez annyit tesz, hogy februártól nem töltési alkalomért, hanem az energia mennyiségéért fizetnek a felhasználók.
A több autóipari csoportosulásból összeállt Ionity gyorstöltő hálózatot üzemeltet Európa szerte. Az akár 350 kW teljesítményre is képes gyorstöltőkből jelenleg három található meg Magyarországon: kettő az M7-es autópálya mellett, illetve egy az M1-esen Bábolna magasságában lett elhelyezve. A tervek szerint még idén megduplázza a gyártó a töltőállomásai számát Európa szerte.
Na de a lényeg: azt is bejelentette mindezek mellett az Ionity, hogy Január 31-től változik az árazásuk, azaz a fix díjas megoldás helyett a “tankolt” mennyiségért kell majd fizetniük a felhasználóknak. Eddig 8 eurót kellett fizetni, bármennyit is töltöttük az autónkat, jövő hónaptól azonban minden egyes felhasznált kWh energiáért 0,79 eurót, azaz 280 forintot kell majd kicsengetni.
Ez annyit tesz, hogy egy majdnem teljesen lemerült Nissan Leaf teljes feltöltése nagyjából 11 ezer forintba kerül majd, a komolyabb 80kWh-s akkumulátorral szerelt modellek után viszont akár 22 ezer forintot is otthagyhatunk a felvett energiáért cserébe.