Brutális teljesítménnyel jön az Audi elektromosa, az RS E-Tron GT
Ahogy egyre közeledünk a hivatalos leleplezéshez, úgy derül ki egyre több információ az Audi RS részlegének első elektromos próbálkozásáról. Három helyett két elektromos motorral jön az E-Tron GT, de lóerőkben így sem lesz hiány.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy az Audi gőzerővel fejleszti az RS paletta első elektromos modelljét, ráadásul az olyan apróságokra is nagy figyelmet fordítanak a németek, mint például, hogy milyen hangja legyen a kocsinak gurulás közben. Persze, ez is kellően fontos egy sportos Audi esetében, de a lényegi része a dolognak mégis csak a teljesítmény, ha már a teljesítményorientált modellek közé tervezik beépíteni az újdonságot a gyáriak.
Most, hogy közeledik a hivatalos leleplezés (melyről csak annyit lehet tudni, hogy még idén megtörténik), egyre több információ lát napvilágot a négykarikások különlegességéről. Ezek közé tartozik a hajtáslánc is, amivel kapcsolatban kiderült, hogy nem igazak az első elképzelések, miszerint három elektromos motort építettek bele a gyáriak, a sorozatgyártás előtti prototípusban ugyanis egy az egyben a Porsche Taycan Turbo S kétmotoros rendszere dolgozik, ám annál valamivel visszafogottabb teljesítménnyel.
Míg ez a hajtás a Porsche esetében 761 lóerő leadására képes, addig a négykarikások egy 598 lóerős beállítást használnak, mely “overboost” funkcióval kevés ideig akár 646 tagúra is duzzaszthatja a villanyos ménest. Az Audi tehát teljesítményben egyelőre a Porsche alatt marad, ami érthető is, hiszen házon belül nem biztos, hogy érdemes lenne két ugyanakkora teljesítményű villanyost egymásnak ereszteni.
Persze, ezzel az elrendezéssel sem lehet panaszuk a jövő Audi vásárlóinak, hiszen a 2,3 tonnás elektromos sportszedán 3,5 másodperc alatt lesz képes elérni a 100 kilométeres óránkénti tempót, míg a végsebessége 250 km/óránál lesz elektronikusan leszabályozva.