Autós Hírek
BMW E46 mindennapi használatra? Kérdezz-Felelek Extra
hirdetés
Talán minden idők legszebb 3-as BMW szériája az E46-os, de mára sajnos elég rizikós tud lenni egy példány beszerzése. A kínálat tele van lerúgott szeméttel, nagyon észnél kell lenni a választásnál. Péter viszont szeretne belevágni a dologba, hogy egy picit izgalmasabb autót hajtson, mint a jelenlegi Toyota Corollája.
Szóval adott egy Toyota Corolla, mely ugyan egy kimondottan megbízható konstrukció, ám nincs meg benne az a szenvedély és élvezet, amire a tulaj vágyik. Mit lehet tenni? Akárcsak Péter, sokan fordulnak ilyenkor a régebbi BMW paletta felé.
“Sziasztok srácok!
Egy BMW 320i e46 vásárlásán gondolkodom. A keretem max 2 milla amibe az autó, papírozás és egy alaposabb szerviz is bele kellene férjen.
Napi használatban lenne az autó, munkába járás, kb 20km naponta, évi 3-4 hosszabb út (5-600km).
Jelenleg egy 2009es 2.0 d4d Corollát használok, reális 173000km-vel de szeretnék vlmi izgalmasabbat és az e46 nagyon tetszik.
Normális karbantartás mellett használható napi szinten egy ilyen 20+ éves BMW?
Érdemes a 4 hengeresek (1.8) között is szétnézni a kedvezőbb ár miatt ?
Van más ötletetek ami jó lehet erre a felhasználásra és kevésbé unalmas mint a corolla és el fog férni benne egy gyerkőc is a cuccaival (és ne vigyen csődbe a fogyasztása sem)?
Nagyon jó amit csináltok, hajrá, csak így tovább!!!
hirdetés
Köszönöm!
Péter”
Na de mit mond erre a Speedzone Dokija? Göbi természetesen megérti a kedves olvasó érvelését, így szívvel-lélekkel támogatja a projektben, de azért nem szabad elbagatellizálni egy-két ellenérvet sem.
Kedves Péter!
hirdetés
Az “izgalmas autó” mindenkinek mást jelent, az én olvasatomban az e46-os BMW valóban izgalmasabb egy Toyota Corollánál, de erre a felhasználásra semmiképpen nem racionálisabb. Persze, nem is a racionalitásról szól az autócsere, ezt megértettem, azonban nagyon jól körül kell nézni az e46-os vásárlása előtt.
Először is a korrózió problémája ennek az autónak, küszöbök, ajtók alja, sárvédő ívek az első helyek, ahol megjelenik a rozsda, valamint a korábbi tulajdonos(ok) hanyagsága is ellensége az autónak. Időben végzett olajcsere, megfelelő karbantartás és kis odafigyelés esetén a hathengeres motorok akár az M52-es (kétliteres) akár az M54-es újabb (2.2-es) nagyon jók és a hathengeres hang talán kárpótol a 2-3 literrel magasabb fogyasztásért, ami a Corollával szemben biztos, hogy lesz. A négyhengeres N sorozatú motorokat nem javasolnám, nem tartós, kiemelten karbantartás igényes motorok, ráadásul a fogyasztás sem lesz jelentősen alacsonyabb.
Tehát igen, használható akár napi szinten is egy ilyen 20 év környéki BMW, de vásárlás előtt jól körül kell nézni, érdemes egy hozzáértőt vinni és mindenképpen ismert előéletű autót szabad csak megvenni, ahol a szervizek, a futásteljesítmény ismert és igazolható.
A fenntartási költsége nem csak a fogyasztás miatt lesz magasabb, hanem a normál karbantartás és idősebb kora miatt is, de én semmiképpen nem beszélnélek le, hiszen már alig van hathengeres autó ebben a kategóriában, ráadásul az e46 egy igazán szép youngtimer is lett az évek alatt.
Üdv.
Göbölyös Zsolt
Speedzone.hu