Bíróság előtt az Audi egykori igazgatótanácsának elnöke. Megkezdődött a nagy dízelbotrány per!
Rupert Stadler az első olyan vezető beosztású résztvevő a dízelbotrány 2015-ös kirobbanása óta, akinek ténylegesen felelnie kell a tetteiért. Az Audi igazgatótanácsának volt elnöke Münchenben áll a bíróság elé.
2015 egyértelműen fekete év volt a VW csoport számára. Ekkor robbant ki ugyanis a most már csak dízelbotrányként emlegetett ügy, azaz kiderült, hogy olyan szoftverekkel látták el a gázolajos autóikat, amikkel másként viselkedett a motor laboratóriumi mérés közben, mint utcán használva. Az ügy eddig sok millió dollárjába került a cégnek, viszont igazi felelősségre vonás nem volt eddig, legalábbis felső vezetői szinten.
Most ez is megváltozik, ugyanis megindult Münchenben az ügy tárgyalása, melynek egyik elsőszámú gyanúsítottja Rupert Stadler, az Audi akkori igazgatótanács elnöke. A vád szerint Stadler ugyan tudomást szerzett a csalós szoftverek alkalmazásáról, de mindezek ellenére utasítást adott az érintett autók további forgalmazására. Az ő parancsára tehát csaknem 250 ezer Audi, 71 ezer Volkswagen és 112 ezer Porsche került úgy forgalomba, hogy az Audi által szállított motorok tényleges károsanyag-kibocsátása a hivatalosan mért szint fölött volt. Tovább súlyosbítja a régi Audi góré helyzetét, hogy a csalás mellett hamis állítások okirati hitelesítésében és a fogyasztókat hamis állításokkal megtévesztő, jogsértő reklámok terjesztésében való közreműködéssel is megvádolták.
Rupert Stadler tehát az első vezető beosztású ember, aki bíróság elé került a dízelbotrány ügyben, de nem ő lesz az egyetlen. Gyanúsítottként kezelik ugyanis Martin Winterkorn egykori VW vezért is, akinek rossz egészségügyi állapota miatt csak jövőre kezdődik meg a pere Münchenben. Herbert Diess és Hans-Dieter Pötsch Volkswagen fejesek viszont már mondhatni megúszták a felelősségre vonást, ugyanis több millió eurós bírság befizetése után ejtették ellenük a vádakat.