Beárazták Európában a DS új zászlóshajóját
Franciaországban beárazta a Citroen a DS 9 luxuslimuzint, ami nem meglepő módon nem a könnyen megfizethető árkategóriában kel versenyre a vásárlók kegyeiért. Akár 30 millió forintot is kifizethet az, aki a legdrágább változatot nézi ki magának!
Ismét kapható nagyméretű francia limuzin, miután a Citroen prémium márkája bemutatta a DS 9 zászlóshajóját. Az egyedi megjelenéssel ellátott méretes négyajtós most megkapta az első európai árlistáját is, azaz Franciaországban már elkezdhetik feltörni a malacperselyt azok, akik szeretnék kipróbálni a luxust hazai körítéssel.
Kiderült, hogy bizony méretesnek kell lennie annak a bizonyos perselynek, a DS 9 ugyanis értelemszerűen nem az átlag Citroen vásárló autója lesz, még a legvisszafogottabb változatért is 47 ezer eurót, azaz nagyjából 17 millió forintot kell otthagyni a kasszánál.
Értelemszerűen a hibridek ennél drágábbak, az E-TENSE 225 néven megjelölt benzin-elektromos variáns már 54 ezer euróba, azaz majdnem 20 millió forintba kerül a francia kereskedésekben, a csúcsnak számító E-TENSE 360 4X4 pedig már 80 ezer eurót, azaz 30 millió forintot kóstál alsó hangon! Külön hangsúlyozandó, hogy ezek a francia árak, mire hozzánk elér az új csúcsmodell, ezeknél valamivel hangsúlyosabb összegekről beszélhetünk az adók és az egyéb költségek miatt.
Na de mit kapunk ennyi pénzért? A legkomolyabb hibrid megvásárlása esetén például két elektromos motort (tengelyenként egyet) és egy benzines egységet, melyek összteljesítménye 360 lóerő. Persze, a teljesítmény nem minden, így technikai és kényelmi extrákat is kínál szép számban a gyártó. Van például adaptív lengéscsillapítás, táblákat is felismerő intelligens tempomat és minden irányba figyelő aktív balesetmegelőző rendszer. Az ergonómiáról az átlagon felüli hangszigetelés és a Nappa bőrözés gondoskodik, a hátsó ülések pedig nem csak hűtenek és fűtenek, hanem masszázs funkcióval is el vannak látva.