Az Aston Martin nem mond le a belsőégésű motorokról
Bár a legtöbb gyártó már elkezdte az átállást tervezgetni a tisztán elektromos hajtásláncokra, az Aston Martin szerint még 2030 után is lesz szerepük a belsőégésű motoroknak.
Szinte hetente jön egy újabb bejelentés azzal kapcsolatban, hogy egy adott gyártó mikor kezd el csak hibrideket és elektromos hajtásláncokat forgalmazni, illetve sokan már azt a dátumot is kitűzték maguknak, amikor már a benzin-elektromos megoldások sem lehetnek tovább a kínálatban. Ezért is furcsa, hogy most az Aston Martin ezeknek a trendeknek teljesen ellentmondásos tervezettel állt elő.
A márka jelenlegi elnöke, Lawrence Stroll ugyanis kijelentette, hogy ők nem tűznek ki ilyen célkitűzéseket maguknak, azaz 2030 után is számítanak majd a belsőégésű motorokra a palettában.
„2030 után is még nagyjából 5 százalékos lesz a benzines motorok aránya, én személy szerint nem látom annak a lehetőségét, hogy ez valamikor nullára redukálódna”- hangzik Stroll álláspontja. Ez egyben azt is jelenti, hogy az Aston Martin vezetősége kész arra, hogy bizonyos elszigetelt piacokon árusítson majd belsőégésű motorral szerelt autókat, ugyanis egyre több ország jelenti be főként Európában, hogy 10-15 év múlva tiltólistára kerülnek a kipufogóval is rendelkező modellek.
A márka vezetőjét a Financial Times jövővel foglalkozó konferenciáján megkérdezték arról is, hogy mit gondol, 2050 magasságára megvalósulhat-e a teljes elektromos átállás az Astonnál is? A válasz erre pedig annyi volt, hogy „Ez túl van azon a horizonton, amit látok”, avagy 30 évnyi találgatásokba teljesen fölösleges belemenni olyan helyzetben, amikor nem hogy évről évre, hanem hónapról hónapra is képes megváltozni az autóipar helyzete.
Persze, a jelenlegi kijelentés nem egyenlő azzal, hogy az Aston Martin nem veszi ki a jövőben a részét az elektromos autózásból, hiszen a Mercedessel szoros együttműködés elérhetővé fogja tenni a villanyos hajtásokat az angol márka számára is. Egészen pontosan 2026-ban érkezik majd az első ilyen hangtalan Aston a most ismert tervezet szerint.