Audi A4 2.0 TFSI rövid távokra? Kérdezz-Felelek Extra
Norbert egy A4-es Audi beszerzését tervezi. Keveset szokott autózni, így a dízel verziók szóba sem kerültek nála. A kétliteres TFSI lehet a megoldás. Pista mondja el, hogy mire kell figyelni.
Ha valaki sokat autópályázik, akkor egyértelmű a dízel a legjobb alternatíva. Kisebb utakra viszont értelemszerűen a benzines motor a megoldás, még a Volkswagen csoport termékeinél is.
“Sziasztok!
Jövőre tervezek autót váltani és egy 2013-2016 közötti A4-es Audi-t tervezek beszerezni, a 80000 km alatt futott kategóriából, automata S-tronic váltóval. Bár mindenki a 2.0 TDI-t ajánlja, de én túlnyomórészt a városban használnám az autót rövid távokon, egy év alatt még nem nagyon mentem 8000 km-nél többet.
A kérdésem az lenne, hogy így is kerüljem el a 2.0 TFSI-t, hogy egy igazolhatóan keveset futott példányt vennék és nem is taposnám rendszeresen, vagy így bevallható?
Illetve VW csoportból milyen motorok vannak ebből az évjáratból, amik a legjobban tolerálják a rendszeresen hidegen használatot rövid távokon, van-e ilyen vagy felejtsem el a VW csoportos autókat városi használatra?
Tisztelettel és köszönettel a kiváló tartalmakért,
Denich Norbert”
Nézzük akkor, hogy mivel kell számolni a kérdező által leírt felhasználási mód mellett, illetve egyáltalán érdemes-e tényleg egy kétliteres TFSI-ben gondolkodnia.
Szia Norbi!
Igen is, meg nem is. Tudom, ez nem sokat segít, szerencsére van a 2.0TFSI-ből olyan, ami már mentes a túlzott olajfogyasztástól- és kokszosodástól is.
Nagyon nem mindegy, melyik változatot veszed. Az EA888 jelű motorok kétliteres változatának négy generációja forog a piacon, ezek a következők:
EA888/1 motorkódjai: CAWA, CAWB, CBFA, CCTA, CCTB
EA888/2 motorkódjai: CCZA, CCZB, CCZC, CCZD, CDNB
EA888/3 motorkódjai: CHHA, CHHB, CXDA, CHHC, CWZA, CXCA, CXCB, CNCB, CNCD, CNCE, CJXA, CJXC, CJXE, CJXG, CJXH, CYFB, CULB, CULC, CPLA, CPPA
EA888/3b motorkódjai: CZPA, CZPB, DKZA, DGUA, CVLA, CVKB, DNUA, CYRA, CYRB, CYRC, CYMC
Nem kell megijedni, ez az összes kétliteres kódja, az eltérő karakterek a generációkon belül a kereszt- illetve hosszmotoros beépítést és a teljesítményszintet, apróbb eltéréseket jelentik.
Ami téged érdekeljen, az a 3 illetve 3b generációs kétliteres TFSI, amely már direkt- és szívócső-befecskendezést is kapott, illetve alap lett az AVS-rendszer (Audi Valvelift System). A 3b-nél már leginkább csak a fogyasztácsökkentés volt a célja egy imitált Miller-ciklussal, amelyet a szelepvezérlés módosításával értek el.
A lényeg, hogy a hosszmotoros A4-esnél a 3 illetve 3b motorkódosokat keresd, nem lesz könnyű. Ezekkel van a legkevesebb gond, a 888/2 talán a leggyengébb láncszem. Ugyanúgy kokszosodik, mint az első generációs (100 ezrenként kérni fogja a takarítást), rendetlenkednek a gyújtótrafók, a nagynyomású üzemanyagszivattyú is tud zűrös lenni, lánc, vízpumpa, vezérlés…egyszóval sok.
Menj rá a harmadik generációra, ha módodban áll és ne feledd: használtautót veszel, MINDIG van benne lutri. De ha törődsz vele és néha kikormolod, rendszeresen cserélsz olajat, akkor jó lesz.
Üdv
Pista