Alig észrevehetően, de felfrissült a Kia Stinger
Mondhatni, hogy a Kia paletta különce a Stinger, hiszen pont a mostani SUV mániával megy szembe. Ez persze nem ok arra, hogy időnként ne frissítsen egyet rajta a gyártó.
A Kia gyakorlatilag története legbátrabb lépését mutatta be, amikor piacra dobta a sportos kiállású, hátul hajtó kivitelben is kapható Stingert. A formája még ma is bőven friss, pedig észrevétlenül elrepült a premier óta három év. Mivel ma általában hatéves modellciklusokkal dolgoznak a gyártók, így eljött a ciklus közepi frissítés ideje. Persze, csak óvatosan!
A szóban forgó modell formája ugyanis még annyira nem égett bele az átlag nézelődő retinájába, hogy egy drasztikus beavatkozás csak kizökkentette volna a vásárlókat. Ezért csak olyan apróbb változtatásokat érhetünk tetten a Stinger frissítésénél, mint például az első fényszórók új dizájnja, vagy a hátsó fényforrásokat középen összekötő LED csík. Ez utóbbi vonás egyébként lassan minden gyártónál divat lesz, számomra érthetetlen okokból kifolyólag.
Szintén furcsa irány, hogy míg a legtöbb gyártó igyekszik egyre inkább eldugni a kipufogó végződéseket, addig a Kia a Stinger GT esetében megint egy fokkal látványosabb megoldást választott. Az óriási kidörgők már magukban elég feltűnők lennének (na jó, a tényleges kipufogó egy kicsit kisebb, mint az azt körül ölelő keret, de legalább benne van, nem pedig tőle függetlenül hajlik a föld felé), de még egy az előzőnél agresszívabb kiképzéssel operáló diffúzorral is ráhúzzák az ember tekintetét.
A belső térbe tévedve az eddiginél jóval nagyobb, most már 10,25 colos kijelzővel találkozhatunk, illetve feltűnhet még a keret nélküli visszapillantó is. Felhasznált anyagok tekintetében is javított a Kia, de aki különlegesre vágyik, az úgyis a Nappa bőrözést választja majd ezüst, vagy karbonszálas díszítő elemekkel kiegészítve. A fényjátékra vágyók is többet kapnak mint eddig, a hangulatvilágítás ugyanis most már 64 különböző árnyalatot képes megjeleníteni.
A koreaiak azt egyelőre nem árulták el, hogy a motorpalettát is érinti-e a frissítés, így egyelőre arra kell építkeznünk, ami eddig is ismert volt, azaz a benzines vonalat a 2 literes négyhengeres turbós és a 3,3 literes V6-os képviseli 255 és 366 lóerős teljesítménnyel, akik pedig a dízelekre esküdnek, azoknak a 2,2 literes 200 lovas gázolajossal kell beérniük.