Autós Hírek

A Rajna-völgy lítium tartalékai lendíthetik fel a német elektromosautó-ipart?

Egy német-osztrák vállalat szerint a Rajna-völgy alatt akkora lítium tartalékok rejtőznek, amivel csaknem 400 millió elektromos autó akkumulátor ellátását lehetne megoldani.

 

Az elektromos autók terjedésének és gyártásának egyik kulcsfontosságú eleme az akkumulátor ellátás. Jelen helyzetben az ehhez szükséges lítium készletek igencsak korlátozottak, például Európa egészen kiszolgáltatott az ausztrál és a dél-amerikai importra. Érdekesség, hogy kontinensünk legnagyobb lítium előállítója Portugália, de az ott létrehozott anyagok döntő többségét a kerámiaipar viszi el.

Adott tehát egy probléma, névlegesen, hogy az EU számításai szerint 2030-ra a régiónak a jelenlegi lítium mennyiség csaknem tizennyolcszorosára van szüksége a tervek megvalósításához, míg ez a szám 2050-re a becslések szerint már a jelenlegi adatok hatvanszorosa lesz.

Érthető tehát, hogy egyre több szervezet vizsgálódik, hogy miként lehetne megoldani a dolgot, most pedig a Vulcan Energy Resources, egy német-osztrák cég állt elő egy lehetőséggel. Szerintük ugyanis a megoldás kulcsa ott van a Rajna-völgy alatt többezer méterrel, ahol a világ egyik legnagyobb lítium lelőhelye található.

“A lítium tartalom, amiről itt beszélünk, hihetetlenül nagy és a tulajdonságai megfelelnek ahhoz, hogy kiváló terméket állítsunk elő nagyipari méretekben Németországon belül”- mondta Horst Kreuter, a Vulcan Energy Resources vezérigazgatója a Reuters magazinnak.

A vállalat a tervek szerint mintegy 1,7 milliárd eurót költ majd az elkövetkező években azokra a beruházásokra, melyek keretein belül geotermikus állomások és létesítmények épülnek, amivel már megkezdődhet a lítium kivonása és termelése is. Az első ilyen létesítmények 2024-re készülnek el, a teljesítményük pedig 15 000 tonna lítium-hidroxid lesz évente, majd 2025-től további állomások csatlakozhatnak be a hálózatba, ezzel 40 ezer tonnára bővítve az éves kapacitást.

Related

Címkék
Mutass még

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button