A Mercedes nem érdekelt már az önvezető fejlesztésekben
A Mercedes-Benz vezérigazgatója jelentette be, hogy kihátrálnak az önvezető technológiák terén vívott vetélkedésből az erős és folyamatos profit érdekében.
A Mercedes még Dieter Zetsche vezetése idején bólintott rá arra, hogy hosszú távú célként kitűzzék maguknak az autonóm közlekedés megvalósítását, ám nagyon úgy tűnik, hogy Ola Källenius, jelenlegi vezérigazgató teljesen más véleményen van. A márka visszább vesz az önvezető fejlesztésekből, hogy helyette a stabil profitra koncentrálhasson.
Erre a Redaktionsnetzwerk Deutschland oldalán megjelent publikáció mutat rá, amiben Källenius megjegyzi, hogy jelen helyzetben sokkal fontosabb a profit megtartása, mint az innovációk könyörtelen hajkurászása, illetve még azt is hozzá teszi a Mercedes vezér, hogy mindenképpen szeretnék elkerülni, hogy ezen fejlesztések hatására mobilitási céggé váljanak.
“Elkezdünk eltávolodni ezektől az elképzelésektől. Nem lehet pénzt csinálni például az autómegosztó szolgáltatásokból mikor a befektetőink a profitra és az eladásokra számítanak. Ez a kettő nem jön össze”- hangzik a beszámolóban.
Valószínűleg ez az oka annak is, hogy a Mercedes tavaly év végén visszalépett abból a BMW-vel kötött megállapodásból, melynek lényege pont a mobilitási fejlesztések és az autómegosztó szolgáltatások közös megvalósítása lett volna. A német tanulmány kitér arra is, hogy míg Németországban az önvezető törekvések holtpontra jutottak, addig az Egyesült Államok rohamléptekkel halad előre a témában. Európai szinten még csak a parkolóházakban önálló manőverezésről beszélhetünk, addig Amerika már nyitott a forgalomban alkalmazásra is, lásd például a Waymo önvezető taxijait vagy a Cruise magától közlekedő kapszuláit.
A Mercedes álláspontja tehát, hogy nem erőlteti tovább az 5-ös szintű önvezetésre törekvő fejlesztéseket, amit a csillagos márka szóvivője egy először furcsa, ám mégis logikus indokkal magyarázott meg: “nem bonyolódunk bele olyan versenyhelyzetbe, amit nem tudunk megnyerni!”