Autós Hírek

A Mercedes áll továbbra is az élen a prémium szegmensben

Ugyan ténylegesen erős évet zárt a BMW, ezzel megelőzni még nem tudta a Mercedest a prémium autók piacán.

 

Igazság szerint, ha a prémium autók szegmensét vesszük figyelembe, akkor 2019 a BMW éve volt. A bajor propelleresek ugyanis erős 2 százalékos növekedést értek el a 2018-as időszakhoz mérve, ami a konkurenciával szemben kiugró eredménynek számít. Látványos a lendület, viszont az ezzel járó 2,17 millió darabos értékesítés egyre még nem elég: megelőzni a Mercedest az eladott példányszámok tekintetében.

A stuttgartiak ugyanis “csak” 1,3 százalékos növekedést könyvelhettek el, ám ezt egy igen erős 2018-as év után tették, amivel könnyen megtarthatták vezető pozíciójukat a szegmensben. Pontosan 2,34 millió új csillagos talált magának gazdát az előző év folyamán. A kimutatások alapján főleg az utolsó negyedévben tettek ki magukért a vásárlók, ekkor ugyanis a márka történetének legerősebb három hónapját produkálta a Mercedes, átlépve a 600 ezer darabos álomhatárt az értékesítésben.

Példányszám tekintetében az Audi zárt a harmadik helyen a maga 1,85 millió eladott autójával, ami világviszonylatban 1,8 százalékos előrelépést jelent.

Természetesen továbbra is a kínai és az amerikai piac pörög a legjobban, az európai eladásokat erősen háttérbe szorítva. Mindezek ellenére Magyarország sem panaszkodhat, ha Mercedes vásárlásról van szó: tavaly összesen 4503 darab személyautót értékesített nálunk a csillagos márka, mintegy 75 százalékkal többet, mint a 2016-os évben.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button