Autós Hírek

A Kiánál elszívtak valamit…

Nem tudni, milyen új szert találtak a koreai gyártónál, de az biztos, hogy a kreativitás olyan magasságaiba emelkedtek, amelyre ritkán van példa manapság.

Először is megújították a logójukat és jelmondatukat, mindezt olyan pazar médiakommunikáció keretén belül, hogy az még a sokat próbált újságírói maszlag-generátort  is csapágyasra hajtotta. Figyeljük csak meg, ez itt az új logó- és jelmondat:

Hivatalos magyarázat 1.:
Az új logót a szimmetria, a ritmus és az emelkedés dinamikája jellemzi, a Kia határozottságának, és a vásárlók iránti elkötelezettségének formai jegyeként.

Ami igazán ráfért már az avíttas, oválba foglalt, tagolt betűk helyett. Hogy a mozgás, ami inspirál-jelszót ki találta ki, az nem tiszta, de elképzelhető, hogy a board-meetingen olyan jól szórakoztak a kétértelmű mondaton, hogy legyintettek: maradjon.

Hivatalos magyarázat 2.:

A Kia új Guinness csúcsra készül: “a legtöbb egyszerre, egy helyen tűzijátékot kilövő, vezető nélküli” drón világrekordját tervezi megdönteni, az új logó bemutatóját kísérő show keretében.

Önök szerint ilyen ötletek mikor jutnak az ember eszébe?

Szóval a Kiánál valami történt, ami komoly változásokat idézett elő, ennek első fecskéje pedig nem más, mint a közkedvelt SUV, a Sportage, melynek ötödik generációját nemrégiben mutatták be. Fura módon az nem derült még ki, hogy a 28 éves történelme alatt egységes – globális – modellként elterjedt típus miért kap mostantól külön európai és a másik-arculatot, de jó eséllyel köze lehet ennek ahhoz, hogy az itteni vásárlók közízlése nem egészen egyezik meg távol-keleti piacéval. Ami talán nem is baj, hiszen ha a végeredmény ilyen lesz, mint amit a képeken látunk, akkor igencsak erős játékos érkezik majd a konszerntárs Tucson és a RAV4 mellé.

A külső merész, zseniálisan ívelt ledes fényszórók elöl, vörös keretbe foglalt Kia-logó hátul, egyedül talán a két öv-váll vonal egysége kusza még így képekről, de várjuk ki a végső válotzatot. A formaterv kapcsán természetesen ismét feltűnik egy remek PR-kifejezés, hiszen „A Sportage megjelenésének hátterében a Kia ‘Egyesült ellentétek’ formafilozófiája áll.”

Egyesült ellentétek, másnak Jin és Jang, de a koreai-kínai ellentét már csak ilyen, ősidőkre nyúlik vissza, így maradunk egyesült ellentétek addig is, amit meg nem érkezik hozzánk a tesztautó.

Hopp, még valami: az a beltér, ezzel az integrált, hatalmas kijelzővel és az oldalára felfutó légrostéllyal azért elég jól néz ki.

Címkék
Olvass tovább..

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button