______________________________________________________________
hirdetés
Flotta

A JÓ CÉGES AUTÓ HÁROM LEGFŐBB ISMÉRVE

hirdetés

Mitől lesz egy jármű jó tartós bérletes, azaz flottás-, köznyelven céges autó? Az elmúlt egy év autópiaci ár- és technikai változásai kapcsán egyre többször kapjuk a kérdést, hogy megtaláljuk a legideálisabb vállalati járművet Ügyfeleink számára. Rengeteg árváltozás volt az elmúlt egy évben, a legnépszerűbb Golf-Octavia kategória legtöbb szereplője legalább 1.000.000,- Ft-ot drágult. Bejöttek a különböző meghajtás variánsok (mild-hibrid, hibrid, plug-in), ember legyen a talpán, aki ki tud igazodni ebben a gyorsan változó környezetben. Mi, az EuroFleet-nél feladatunknak tekintjük, hogy ezeket a változásokat ne csak lekövessük, hanem értelmezzük, és a lehető legjobb ajánlatokat szállítsuk Ügyfeleink számára, hiszen ez jelenti számunkra a prémium minőséget a flottakezelésben.

 

1 –  A céges autó: a fő funkciónak felel meg

A céges jármű elsődleges feladata, hogy a felhasználó valós és átlagos igényeire van szabva méretben, motorizáltságban, meghajtásban, felszereltségeben. Az átlagos igény egyenlő a hétköznapi használattal – erre leggazdaságosabb a céges autót optimalizálni, és nem a téli/nyári egyszeri nagykirándulásokra.

Méretben a leggyakoribb kérdés, hogy a flottás autó a kombi vagy limuzin, netalántán SUV legyen. A SUV jelenleg a legdivatosabb forma, de számoljunk azzal, hogy az azonos kategóriájú kombi/limuzin társához képest nagyobb kerekekkel szerelik, a szervizelése drágább, nagyobb teste miatt átlag 1-2 literrel is többet fogyaszthat, és ezeket csak enyhe mértékben tudja ellensúlyozni a divatosságából fakadó erősebb értéktartása. Az új limuzinoknak már megfelelően nagy a csomagterük, két vagy akár három gyerekkel is megfelelő kapacitást biztosítanak, a kombiknál 0,5-1 literrel kevesebbet fogyasztanak, és egy picit még mindig jobban tapadnak az aszfalton.

hirdetés

A kombi igazából annak megoldás, akinek gyermekeihez szükséges még a babakocsi, és/vagy kutyája van vagy munkájából kifolyólag állandó jelleggel sok csomagot szállít. Biztonsági megoldás is a kombi, mert annak is jó, akinek elég lenne a limuzin, így, ha váltás van, akkor is jó lesz. Limuzin és kombi között minimális a tartósbérleti díj differencia.

Motorizáltságban még mindig él az alapszabály: ha évi 15-20.000km-nél többet megyünk, a dízel már megéri, főleg, ha legalább havi két 100km-es autópályás utazás benne van – ekkor tudja magát ugyanis a dízel motor regenerálni. Ennél alacsonyabb éves futás esetén tökéletes a benzines megoldás a céges autóknál is.

Az öntöltős hibrid megoldások városi, elővárosi közlekedésben tudnak a leghatékonyabban dolgozni.

hirdetés

Plug-in, azaz “konnektorból” tölthető meghajtást csak annak javasoljuk, aki képes otthon és a cégnél is garázsban vagy saját parkolóban/kertben saját áramforrásból feltölteni az autót, és hétköznapokban elég az elektromos motor által kínált 30-50km-es hatótáv.

Teljesen elektromos autóra az váltson, aki képes otthon a saját garázsában gyorstöltésre, és állja ennek a beruházásnak a legalább 300.000,- Ft-os költségeit. (Falitöltő beszerzés, áramkibővítés, engedélyeztetés stb.)

Felszereltség terén: vannak a mai modern kornak megfelelő kötelező alapok, mint a digitális kétzónás klíma, tempomat, bluetooth, telefontükrözés, ülésfűtés, parkolóradar. Ezen túl már kezd sztenderddé válni a vezetéstechnikai támogató rendszerek használata is. (Sávtartó, holttér figyelő stb.) Azt is bátran kijelenthetjük, hogy a Passat/Superb és SUV kategóriában az automata váltó szinte már kötelező. A régi trend megfordult: az automata váltók már kevesebb fogyasztásra képesek, mint manuális társaik.

Meghajtás: Tipikus túlzás például 4×4 kerék meghajtást kérni, ha évente csak egyszer jutunk el síelni. Ugyanakkor indokolt lehet, ha hegyen lakunk, sokat járunk a természetbe vagy építési területekre.

A funkciók kapcsán mindenki hajlamos egy kicsit túlkalibrálni flottajárművét, mi, az EuroFleet-nél segítünk céges autójának optimális specifikáció összeállításában, hiszen több mint 2000 autóra van rálátásunk mindenféle kategóriából vegyesen.

2 – A céges autó: népszerű

Miért kell, hogy népszerű legyen? …hiszen én egyedi vagyok, …hiszen most végre én választhatom ki, …hiszen most végre gyerekkori álmomat valósíthatom meg, …értse meg, ez számomra szerelem… Igen, ezek valós indokok, amit minden héten megkapunk egy-egy autó konfigurálásánál. Mégis idehozok három lényeges szempontot, hogy miért érdemes “népszerű” flottásautót választani.

Beszerzési ár: Márkánként és típusonként más és más az árpolitika, ezért folyamatosan monitorozzuk a piacot, és keressük a legjobb ár-értékű ajánlatot minden szegmensben. A legjobbakból nagy mennyiséget tudunk rendelni, így még jobb árat kapunk, és ez érvényesül a bérleti díjban is.

Maradványérték: Ha ritka autót választasz, akkor ritka nehéz lesz a végén eladni, ezt mint Flottakezelő számításba kell vennünk a díjkalkulációkor, hiszen nem mindegy, hogy egy hónap vagy egy év alatt fogjuk tudni eladni az autót a flottakezelés után.

Szervizelhetőség: Ha kisebb márkák közül választasz, vagy nagyon egyedi autót, akkor a szervizelésre is kisebb az esély, hogy gyorsan és országszerte bárhol meg tudják javítani az autót. Kevesebb szerviz, kevesebb alkatrész, az is esetleg nem Európából érkezik, majd valamikor, ha ideér a hajó, de most épp COVID van…

Ezek alapján már érthető, hogy miként alakulnak ki a klasszikus flottás autók minden szegmensben. Mégis hogyan lehetsz egyedi? Esetleg azzal, hogy nem fehér és nem ezüst színt választasz, vagy matricával látod el autóid, vagy felszereltségbe picit többet teszel bele mint mások, de nem túl sokat. És van még egy tippem: nálunk az EuroFleet-nél mindig van egy-egy jó tartósbérletes ajánlat, ami lehet, hogy pont megfelelő számodra, de valamiért nem is gondoltál rá. Lehet, hogy egy-egy típusra most van épp extra akció, vagy csak szerencséd van. Kérdezz rá nálunk, hátha neked kedvez a lehetőség!

3 – A céges autó: elérhető

Talán egy-két olvasó emlékszik még a Merkur-os időkre, amikor 3-4 évet kellett várni egy Trabantra, vagy az akkori Dacia-ból jobb volt egyszerre kettőt rendelni, hogy legyen belőle egy használható. Ennyire nem rossz a helyzet jelenleg, de a COVID miatt nagyon vegyes az autók szállítási ideje, ha nincs éppen készleten. 2-8 hónap között mindenféle változat adódik, így ez is nagyban befolyásolhatja manapság a döntést. Mi, az EuroFleet-nél a legkelendőbb autókból tartunk készlet, amiből akár 2-3 hét alatt is hadrendbe fogható autót tudunk varázsolni Nektek.

A cikk megalkotója és tulajdonosa az EuroFleet Zrt.

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button