A gyengébb MX-5 felé tereli a vásárlókat a Mazda
A Mazda az egyre szigorúbb környezetvédelmi normák miatt limitálni fogja a 2 literes motorral szerelt MX-5-ösök számát. Inkább az 1,5 literes változatot szeretnék előtérbe helyezni a visszafogottabb károsanyag-kibocsátás miatt.
A Mazda MX-5 töretlenül az egyik legkedveltebb élményautó világszerte. A japán roadster a megfizethető kategóriát képviseli kiváló vezetési élménnyel, ráadásul a 2 literes 184 lóerős benzines egység megjelenése óta már a motorerőre sem lehet igazán panasz.
Most viszont úgy tűnik, hogy a japánok az emissziós normák szigorodása miatt kénytelenek szépen lassan háttérbe szorítani ezt a változatot, és inkább az 1,5 literes motor felé terelni a vásárlókat. Ez utóbbi ugyanis barátságosabb CO2 kibocsátással rendelkezik (138 g/km a 156 g/km-el szemben), ami a paletta átlagot is kedvező irányba mozdítja el.
A döntés tehát megszületett, a 2020-as modellévben 20 százalékkal csökkenti a gyár a 2 literes motor gyártókapacitását, ami természetesen jóval kevesebb átadott autót is jelent az adott évben. Ezáltal aki nem szeret várni, az a gyorsabban megérkező 1,5 literes 132 lovas motort fogja majd választani, azaz egyre csökken a CO2 limit átlépéséből adódó büntetés esélye.