______________________________________________________________
hirdetés
Autós Hírek

200-al a busznak? Mások ezt is kipróbálták, hogy neked már ne kelljen!

hirdetés

Van egy bizonyos sebesség, ami fölött már nincs igazán értelme biztonsági megoldásokról és töréstesztekről beszélni, ha baleset van. De azért ott motoszkál az emberben, hogy mi történik, ha egy kocsi 200 kilométeres óránkénti sebességgel csapódik egy buszba. Hát ez!

 

Az autógyártók az utóbbi évtizedekben óriási összegeket költenek a biztonsági rendszerekre, melyek egy része a manapság egyre inkább elszaporodó és sokrétű aktív baleset-megelőző funkciókból áll, míg más megoldások a passzív kategóriába sorolhatók. Az utóbbi kategóriába sorolható a karosszéria merevség és a gyűrődési zóna kialakítása is, mely egy bizonyos sebességig tényleg életet menthet, ám van egy pont, amikor szinte már mindegy, hogy milyen értékelést kapott a törésteszteken az autó.

Ilyen az is, amikor 200 kilométeres óránkénti sebességgel csapódik a négykerekű egy út közepén álló busz oldalába. Persze, jobb a helyzet talán, mintha egy betonfal állna előttünk ekkora sebességnél, de azért egy pillanatig se ringassuk magunkat abba a hitbe, hogy egy ilyen erejű csattanás túlélhető lehet. Persze, azért ott motoszkál az emberben, hogy a felvázolt esetben milyen mértékű a rombolás és mi marad a járművekből. Most ez nézhetjük meg egy bolgár csapat kísérletében. A lényeg a videóban a 19. percnél kezdődik!

hirdetés

Az Opel Omega tehát gigantikus sebességgel állt bele a busz hátsó traktusába, az ütközés ereje pedig még a busz szerkezetét is jelentősen átalakította. Természetesen, ha igazi ember ült volna az autóban, akkor halálos lenne a baleset, de szinte biztos, hogy a méretes személyszállító alkalmatosság hátuljában tartózkodók közül is sokan elhunytak volna a balesetben. Autópályán megfordulni tehát semmivel se akarj, mert a nagy sebességgel érkező járművek nem kérdeznek, a fizika pedig nem hazudik! Nem éri meg, hiszen mindenkinek csak egy lehetősége adódik arra, hogy éljen!

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button