1000 lóerős elektromos szörnyeteggel készül Kína is
Az már köztudott, hogy a GMC a Hummer márkát egy 1000 lóerős elektromos pickupként hozta vissza. Úgy látszik, hogy ez a húzás felkeltette az érdeklődést a világ más tájain is, most például Kína válasza van készülőben a Mengshi márkanév alatt.
Alig pár éve a szupersportkocsikat gyártó cégek között bevett szokás volt a lóerők háborúja. A világ azonban változik, így most már az elektromos gyártók között alakul ki szépen lassan ez a tendencia, ráadásul nem is a lapos sportkocsik körében, hanem a méretes SUV modellek piacán.
A GMC Hummer megjelenésére reagálva ugyanis felbukkant egy kínai gyártó is, aki szintén egy bitang erős modellel készül. Név szerint a Dongfeng fennhatósága alatt tavaly megalakított Mengshi márkáról van szó, mely eddig belsőégésű motorral szerelt katonai járműveket mutogatott leginkább, most viszont civil pályára téved ráadásul teljesen elektromos hajtással.
Bejelentették ugyanis, hogy M-Terrain néven (mely koncepció szinten már korábban bemutatkozott) egy brutális villanyos terepjáró érkezik nemsokára, ráadásul már a technikai adatok is publikussá váltak.
A robusztus megjelenésű különlegesség a gyártó saját MORA platformjára épül fel, a meghajtásról pedig három elektromos erőforrás gondoskodik összesen 1000 lóerőnyi teljesítménnyel. Ehhez az energiát a 140 kWh-s akkumulátor-csomag szolgáltatja, aminek köszönhetően 500 kilométeres hatótávval kecsegtetnek a gyári adatok.
Akinek ez nem elég, az kérheti majd azt a megoldást is, mely az elektromos motorok mellett tartalmaz egy kis benzines erőforrást is, ami mintegy hatótávot növelő aggregátként dolgozik, a hajtásban nincs külön szerepe. Ezzel már 800 kilométert is képes megtenni a járgány annak ellenére, hogy ebben az esetben egy kisebb, 65 kWh-s akkumulátort használnak fel a gyáriak.
Az M-Terrain piaci bevezetését jövő év végén tervezik meglépni, az árazása egyelőre azonban teljes sötétségbe burkolózik.