Xiaomi: Az SU7 Max erős, de nem versenypályára való!
A Xiaomi egy közleményben figyelmezteti az SU7 Max tulajdonosokat, hogy az autójuk közúti használatra való, nem versenypályára. Már több esetről is tudni lehet, amikor az erős elektromos járgány fékrendszere nem bírta az extrém terhelést és a gumifal vetett véget a száguldozásnak. Kiderült, hogy a gigantikus féknyergek alatt kimondottan aprócska betétek lapulnak.
A Xiaomi SU7 sztori mondhatni óriási siker, hiszen az alig egy éves márka elektromos autója kimondottan mutatós értékesítési adatokkal rendelkezik. Sorra jönnek az újabbnál újabb kivitelek, például egy ideje már kapható a 673 lóerős Max változat is.
A teljesítménye alapján egy kimondottan sportos menettulajdonságokkal rendelkező járgányról van szó, viszont tudni kell, hogy minek hol van a helye. Versenypályára például nem elég a lóerők hada, oda futómű, de leginkább fék is kell. Éppen ezért, a bátrabb Max felhasználók sorra szembesülnek azzal, hogy a járgány alig pár kör után úgy engedi el a fékerőt, mint ha az sosem létezett volna.
Ez miért történhet meg? Ezt az egyik tulajdonos fejtette meg, aki a méretes Brembo féknyereg alatt egy olyan aprócska betétet talált, ami kisebb egy Honda CR-V esetében alkalmazottnál is.
A neten keringő videókra és a súlyos kritikákra most reagált a gyártó, azaz közleményben tudatják mindenkivel, hogy ők nem versenyautót árulnak. “Hangsúlyosan emlékeztetünk mindenkit arra, hogy a Xiaomi SU7 Max egy erős luxusautó utcai használatra tervezve. Kérjük, ne vezesse extrém módon, például professzionális versenypályákon. A Xiaomi SU7 Max fékrendszere NAO betéteket használ, amelyek alkalmasak a napi vezetésre. Ezek olyan általános alkatrészek, amelyek egyensúlyt teremtenek a fékezési zaj és a fékteljesítmény között, és megfelelnek a közúti vezetés igényeinek.”
Persze, az sem segíti a versenypályázást, hogy az SU7 2 tonnás önsúllyal rendelkezik, ami nagyon igénybe veszi a fékrendszert. Na de akkor az olyan elektromos járgányok, mint például a Porsche Taycan GT vagy a Hyundai Ioniq 5 N hogyan bírja az extrém használatot? Természetesen azokon akkora betét és tárcsa van, amit a legkomolyabb szupersportkocsik is megirigyelnének. Ha valamin, akkor a fékeken nem illik spórolni!