______________________________________________________________
hirdetés
Autós HírekFlotta

Vontatmányok világa

Óriási rakterek profi szállítmányozóknak

hirdetés

Ha egyet láttál, mindet láttad – szokták mondani kevésbé hozzáértő szakemberek a haszongépjárművek “dobozaira”, s bár hétköznapi szemmel akár igaz is lehet, szakmai és hatósági szemmel közel sem. Hiszen közel végtelen variáció létezik vontatott és a vontatóval együtt járó raktér kialakítások, teherbírások és specializációk mátrixában. Az MHC Mobility sorra vette ezeket, hogy a törvényi kereteken túl tisztába kerüljünk a mai modern megoldás lehetőségekkel.

 

Közepestől a maximumig

A klasszikus 3.5t-s furgonokat és kisteherautókat most átugorjuk és nézzük azokat, amelyek legalább két egységből állnak, amelyeket szerelvénynek hívunk együttesen.

hirdetés

 

Pótos szerelvény

A szerelvény egy gép-, és egy pótkocsi részből áll. A haszongépjármű gépesített része már alapból rendelkezik egy nagyságrendileg 18 palettáig rakodható felülettel. E mögé kapcsoljuk fel a pótkocsit, amivel együtt akár 36 – 39 raklapnyi áru egyidejű elszállítása sem okoz gondot. Terhelhetősége 15 és 24 tonna közé optimalizálódik és gépkocsi 2,7 méteres és pótkocsi akár 3,1m rakodási magassággal tervezik akár a merevfalú dobozt, akár a ponyvás verziót.

hirdetés

Ez egy praktikus megoldás városra, és városközi áruterítésre egyaránt, hiszen fordulékonyabbak tudunk lenni, mint egy nyerges szerelvény, illetve a haszongépjrámű pótkocsi nélkül is képes jelentős árumozgatásra.

 

Nyerges szerelvény

A nyerges szerelvényt hívja hétköznapi nyelven mindenki kamionnak, ami szaknyelven áll egy nyerges vontatóból, és egy félpótkocsiból. Európában ez a legelterjettebb megoldás közúti árufuvarozás esetén, a vontató rakomány szállításra önmagában nem képes, a félpótkocsi pedig LOW vagy NORMAL DECK kialakítás függvényében 2,7-3m -es magasságig pakolható és 24-25 t kapacitást képes elnyelni maximum 34 palettán.

 

A felépítmény-specifikáció ideális folyamata

A második lépés, vagy talán az első – ez örök kérdés marad előbb a kategóriát és utána a felépítményt választjuk ki, vagy fordítva – hogy a felépítményt specifikáljuk, hiszen számos megoldás lehet jó bérelt haszongépjárművünkre. A legfontosabb, hogy a fuvarigény határozza meg a kivitelt, amely az áru fizikai jellegére, a hatósági előírásoknak és az útvonal – terepviszonyok figyelembevételével kell, hogy történjen.

 

Főbb kérdések:

  • Ponyvás vagy dobozos?
  • Hűtős vagy fagyasztós, esetleg elég csak az izotermikus?
  • Az áru védelme, zárhatósága, rögzíthetősége mennyire fontos?
  • Térfogat és súly dimenziók.
  • Fel-le pakolás: hátulról, oldalról, vagy fentről is?
  • Targoncás rakodás, vagy elég a béka?
  • Az útvonal súly és magassági korlátai, egyéb jellemzői…

Ezek mind mind olyan kérdések, amennyiben nem tudjuk tűpontosan milyen szállításra keressük a megoldást sok-sok buktatót vagy csak fölösleges túlköltekezést okoz a bérlésben. Kérjük bátran flottás kapcsolattartónk segítségét, hiszen nálunk több mint 500 haszongépjármű fut az utakon, így számos kivitellel találkoztunk már.

 

Rendelés, és szállítás

Ha sikerült megfelelően paraméterezni szükségleteinket, utána jöhet a rendelés és a bérleti szolgáltatás csomag meghatározása. Bár a személyautógyártás már utolérte magát, a haszongépjárművek piacára ez még kevésbé jellemző így például az MHC Mobility készletén levő nyerges és félpótkocsik.

 

5+1 kiegészítő a vontatmányhoz

Míg a személyautóknál legtöbbször kényelmi, biztonsági és sportossági extrákat választunk, addig egy haszongépjárműnél olyan kiegészítőket amelyek vagy szükségesek – kötelezők, avagy a költséghatékony üzemeltetés szintjét emelik. Sőt, ha jól választjuk meg az “extrákat”, és pontosan odafigyelünk a felszereltségre, többek között csökkenthetjük a jármű üzemanyagfogyasztását és a rakodás idejét is – ellenkező esetben pont fordítottját érhetjük el.

.

  1. Emelőhátfal – Amennyiben nincs rámpa a deponál hasznos kellék áru és személybiztonság egyaránt. Jelentősen csökkenti a rakodási időt.
  2. Ajtónyitás-érzékelő – Klimatizált raktér esetén fontos felszereltség az, amely sofőrnek és a hőmérséklet regiszternek is dokumentálja a történteket.
  3. Telemátria, nyomkövető – A vontatókat már mindenki felszereli telemátriával, de a pótkocsira is érdemes árukövetés céljából GPS-t tenni. Az okosabbak összeköthetők az ajtónyitás érzékelővel. MHC Mobility Fleet Connect megoldása biztosított erre.
  4. Futásteljesítmény-számláló – Az alap számlálót kérjük úgy, hogy a telemátriával összeköthető legyen – így távolról is lekérhetők az adatok.
  5. Abroncsnyomás-érzékelő – azonnali visszajelzést ad – így állandóan optimális nyomáson tarthatók a kerekek – költséghatékonyságból sem utolsó.
  6. Tolatókamera – igen már lehetséges, 2024 nyarától kötelező is lesz. Személy- és eszközvédelem kapcsán életmentő lehet. Biztonságosabb és gyorsabb parkolás. Kevesebb rakodási idő, káresemény és baleset.

 

Félpótkocsik készletről – https://mhcmobility.hu/lp/szerelveny-berles

Szerző: Halmos Zsolt

szponzorált tartalom

Címkék

Hasonló tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button