Autós Hírek

Volvo: egy elektromos autót legyártani 70 százalékkal környezetszennyezőbb, mint egy benzinest

Bár a Volvo igencsak komolyan veszi az elektromos átállást, a kínai tulajdonban álló svéd márka szerint azért nem minden kerek a folyamatok körül. Ott van például az, hogy elektromos autót gyártani sokkal szennyezőbb, mint egy benzinest vagy dízelt.

 

A Volvo mondhatni, hogy az élmezőnybe tartozik már az elektromos autózás világában a Recharge modelleknek köszönhetően, így érdemes komolyan venni a svédek által publikált tanulmányokat és közleményeket. Most például azt, ami rámutat arra, hogy elektromos autót gyártani környezetszennyezőbb, mint dízelt vagy benzinest.

Egészen pontosan az XC40 és a C40 Recharge modell kapcsán született meg a megállapítás, hogy a tisztán villanyos kivitel előállítása 70 százalékkal nagyobb emissziós lábnyommal jár, mintha ugyan azt az autót belsőégésű motorral kéne megalkotni. Miből adódik a nagyobb szennyezés? Elsősorban az akkumulátor előállításából, meg aztán sokkal több műanyagot és kábelt kell felhasználni a villanyos rendszer kiépítéséhez.

A sztori azonban nem ilyen egyszerű, mert a Volvo azt azért kiemeli, hogy élettartamra vetítve az elektromos modell a környezettudatosabb választás, azaz hosszú használat után az autó elkezdi ledolgozni és maga mögött hagyni azt az emissziós lábnyomot, amit az előállítás eredményezett.

A tanulmány kitér arra is, hogy ha hagyományos globális hálózatról “tankoljuk” az elektromos XC40-et, akkor annak 109 ezer kilométert kell megtennie, hogy utolérje a belsőégésű motorral szerelt társát emissziós értelemben, az innentől következő kilométerek pedig már a villanyos hajtás felé döntik el a mérleget. Megújuló energiaforrást használva értelemszerűen hamarabb sikálja el az emissziós hátrányát a Recharge, ekkor elég 48 ezer kilométert a kocsiba pakolni, hogy kiegyenlített legyen a verseny.

Címkék

Hasonló tartalmak

2 komment

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

Back to top button