Vizuális környezetszennyezés vagy merész zsenialitás? Ezt mindenkinek magának kell eldöntenie!
Létezik egy olasz karosszériaépítő cég, aki néhány évente megjelenik egy-egy Dodge Ram átirattal. Most is ezt lépték meg az Aznom mesterei, a végeredmény pedig valami egészen egyedire sikerült. Ez egy luxuslimuzin SUV terepjáró, meg minden amit akartok!
Lényegében az első kupé-SUV modell megjelenése óta foglalkoztatja az embereket, hogy vajon ezt a témát hová lehet még fokozni? Most egy igencsak merész válasszal világított rá az olasz Aznom karosszériaépítő műhely, hogy lényegében akárhová!
Bemutatták ugyanis a Palladium névre keresztelt modelljüket, mely egy luxus SUV-szedán-terepjáró meg lényegében minden egybegyúrva, amit csak el lehet képzelni. Pickup? Még az is van benne, hiszen az alapokat Amerika egyik kedvenc platósa, a Dodge Ram adja jelen esetben.
Na szóval itt van ez a különlegesség, mely az alkotók elmondása szerint azt a célt szolgálja, hogy bárhová eljusson vele az ember a legnagyobb kényelemben és luxusban. Mindezeken felül leginkább sofőrös autóként válhat be a koncepció, hiszen a “platóra” tolt hátsó ülések igencsak tágas lábteret tesznek lehetővé, ráadásul még egy kis “kémlelőnyílást” is vágtak a C-oszlopra a tervezők, hogy a gondtalan utazást ne rontsa el egy-egy hirtelen jött klausztrofóbiás roham.
Persze, a mai világban már nem elég kényelmes ülésekről és finom bőrözésről beszélni, így nem maradhat ki a Palladium felszereltségi listájából a Harman Kardon audiorendszer illetve a hátul elhelyezett két Microsoft Surface Pro X tablet sem. Bár nem a szórakoztató elektronika részét képezi, mégis említést érdemel az egyedi gyártású, kézzel készült aranyozott óra is, mely kimondottan a hátul utazóknak szól, a sofőrnek marad a műszerfalon leolvasható digitális megoldás.
Természetesen a Palladium tekintélyes tömeggel (2650 kg) rendelkezik, aminek mozgatásához nem árt egy erős hajtás sem. Ezért is tették le a voksukat az Aznom döntéshozói az 5,7 literes V8-as duplaturbós benzines erőforrás mellett, mely 710 lóerőt képes leadni valamivel több mint 900 Nm nyomaték mellett. Ezzel 4,5 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a járgány, a gyorsulásnak pedig az elektronikus szabályozás vet véget 210 km/órás sebesség elérésekor.
Összesen tíz darabot készít el a gyártó a szóban forgó modellből, az ára pedig nem publikus, azaz olyan vásárlók jelentkezését várják, akiknek gyakorlatilag nem számít, hogy mennyi pénzbe kerül az a tárgy, amit birtokolni szeretnének.